Monday, March 21, 2011

Apabila Rasa Ada Diskriminasi

Ntah la tak baik ada rasa cam ni, tapi aku tetap rasa ada diskriminasi dalam family aku.  Mak cam lebihkan orang lain, aku salu diketepikan, mentang2 aku jenis tak kesah mak pun wat hele bele jer ngan aku.  May be muka aku sama ngan mak sebab tuh panas dalam jer.  Alahai kalau kat orang lain cam lembut x dak gigi jer cakap, time aku dia nak bantai2 kaw2 jer.  Tapi berdosa lawan cakap mak, berdosa wat mak sedih., tapi kenkadang aku tak tahan la gak kalau mak salku wat cam tu.  Ya allah ya tuhanku ampunkan la dosaku kalau aku telah melukakan ati mak, jauh di sudut atiku cuba nak jaga ati mak, cuba x nak dosa ngan mak, tapi mak kenkadang seakan atau sengaja menepis kesalahan adik beradik lain pada aku.  Tak pe aku sedih dari dalam ati je, biaq la mak tau aku sayang mak cuma aku rasa mak tak sayang aku.  Mak banyak ambil ati orang lain, manyak amik tau pasal orang lain, mak cam tak endah sangat apa yang aku cakap dan apa yang aku suarakan.  Tak pe aku tak nak berdosa lawan cakap ibu tak bau syurga, aku beralah jer kalau dia cakap aku bukan2, tapi tak tau la sampai bila aku nak bertahan cam nie..aku takut tak bau syurga, sebab syurga di bawah tapak kaki ibu.  Ya allah sekali lagi ampunkan dosaku..Amin



No comments: