Tuesday, December 18, 2012

Bestnya Kalau

Bestnya kalau dapat gi bercuti sensorang layan pulau kan, dah lama teringin nak buat tapi tak berani, rasanya cam nak relaq jiwa dan minda layan sensorang.  Konon2 cam muhasabah diri la kalau pi vacation sensorang tapi mesti bosankan, sebab apa bosan pulau tu dah la tak dak orang dengan sapa aku nak cakap.  Kalau dapat layan Pulau Bali sensorang pun ok tapi memandangkan struktur pemakanan dan agama penduduk di situ sangat berbeda dengan Malaysia so aku rasa tak boleh nak layan sangat, kalau pi ramai2 ok la kot.  Macam aku pi out station sensorang, mula2 rasa gabra, takut serta ketaq bila orang kacau2 aku, last2 aku rasa best ja layan makan sensorang, tapi tu makanan dia boleh diterima untuk makan.

Adoii, kalau dapat layan Langkawi pun kira ok, sebab aku dah lama tak layan pi sana, bukan nak shopping sangat, cuma nak jenjalan sambil ubat jiwa yang kurang tenteram, resah gelisah dan asyik berfikir ja ni.  Keconfiusan tahap sangat tinggi pada aku, sebab tu aku rasa tak best ja hujung minggu dok umah, so  rasa nak jalan ja la ni, kalau dok umah rasa kosong ja.  Ya la kadang2 aku rasa suka dok rumah, kadang2 aku rasa bosan, tu normal untuk orang bujang cam aku, kalau aku penat sangat, satu hari aku aku boleh berkurung dalam rumah.  Kalau aku rajin everyweek aku nak jalan, ermmm lepas tu penat cover bertimpa2 letih, sakit barulah insaf dok rumah balik.  Ala berpoya2 dengan kenkawan ja, bukan berpoya dengan kaum adam.  Hu hu....normal la tu kan...




No comments: