Tuesday, December 4, 2012

Merindui Futsal

Dah lama rasanya kaki ini tak menyepak bola dalam court futsal, rindu kian mengamit kaki aku. Nak kumpul team nak main sekarang dah jadi masalah, ada perpecahan group pula, bergaduh sesama sendiri, so cam na nak main dalam satu team.  Susah bila email ajak main, masing2 mendiamkan diri, ada yang nak tapi disebabkan ada wajah2 yang tak disukai, tak jawab la.  Contoh terbaik bila ajak berbuka puasa, ada yang datang ada yang tak datang so macam mana nak berbaik pula.  Semua ni jadi satu masalah pula kat geng futsal kami, agak2 bila nak bersatu, aku ni serba salah kenkadang.  Sebabnya terpaksa jadi talam dua muka, dengar dua2 belah pihak, sebenarnya aku malas nak amik pot sebab aku bukan terlibat pun dalam kancah pergaduhan depa.

Bila dah kenal futsal, aku lupa terus netball, lagi pun masa hari tu aku cuba main netball balik, aku rasa aku dah teruk, asyik body contact je, yang buat aku bosan.  Ni bermaksud aku dah makin ganas so dah tak ikut rules lagi, cam ne nak main netball cam pompuan2 yang feminin.  Memang tak sesuai langsung untuk aku, alhamdullilah aku masih dapat mengekalkan keperempuanan aku, sebab ramai yang tidak percaya aku boleh bermain futsal.  Melihat akan gaya aku memang la depa boleh tertipu, tapi melihat aku di court, aku rasa mesti ada yang tidak percaya style aku bermain, nampak cam baik ja, tapi aku rasa aku banyak aksi ganas.  Dari menjadi striker, aku menjadi defender, sebab tu la kot bertambah ganas, kalau jadi keeper pun aku boleh cuma ada masalah jika bola tinggi ja.. he he  ni tak dapat nak tolong la kalau kena pakai kasut high heel la kot. 

Futsal last main bulan April, stop lama dah bila agaknya geng kami nak bersatu main semula, aku harap2 depa semua lembut hati la skit, so dapatla kami bersuka ria semula main futsal dan makan sama2.  Risau juga lama tak main, hilang skill menyepak dan menepis bola, insyaallah, minta2 kami semua bersatu semula.  Amin......




No comments: