Monday, September 17, 2012

Puasa Enam Gagal

Hampes la tahun ni, satu hari pun aku tak posa ganti dalam bulan Syawal.  Buang tabiat la tahun ni, nak posa jadi malas asyik pi jamuan raya ja.  Tu la kalau salu dok ucap memang tak buat, kalau tak ucap kita buat la, mungkin riak la kot, tuhan marah.  Sebab tu makan perut asyik buat hal ja, sakit perut start dari hari raya sampai la aku takut nak makan banyak bila pi open house.  Hari pertama raya perut aku dah buat hal, paling kritikal masa open house kat Fibrecomm, aku cam food poisoning, muntah, cirit birit, adus tuhan ja tau betapa siksanya aku lepas balik dari open house tu.

Sambungan dari itu ada gak aku reject dah tak mau pi, kalau aku pi pun makan, pilih2 ja mana la aku makan sangat walaupun aku pi melawat juga.  Kasihan perut aku cam terluka pun ada, mak dan bos cakap perut aku pendek, so aku tak leh masuk makan banyak2 sebab tu mudah kuaq, kalau tidak aku akan sakit perut.  Aku rasa cam logik juga fakta ni, sebab aku memang tak leh makan banyak2 aku akan cepat kenyang, kalau aku makan banyak cepat ja aku ke toilet buang abis.  Best tengok orang leh masuk semua makananan pi pi jamuan, tapi aku kena pilih2 ja, kalau idak habis la jahanam merodak perut aku cam blender, lembik sakit perut. 

Apa2 pun aku bersyukur dengan apa kurniaan tuhan, sebab aku suka sakit perut, buat aku berjaga2 pasal makan, tak la hentam keromo apa yang ada, tak la belasah ja cam anak jin lapar.  He he..sorry la sapa terasa aku cakap cam ni, ni aku la, perut aku.  Yang paling best aku dapat pakai kain aku yang 4 tahun lepas, so kena maintain la kalau idak kain tu tinggal kenangan je la.





No comments: