Monday, September 17, 2012

Terima Kasih

Alhamdullilah, aku rasa happy sebab ada yang sudi baca blog dan tak lupa juga yang suka baca blog aku dan puji blog aku cantik.  Sebenarnya aku menulis ni di kala aku bosan sangat dan ide datang pula so, menaip tu laju ja ide2 datang so dengan itu timbul on the spot segala benda yang terlintas di fikiran aku.  Tak pernah aku buat rangka untuk type apa yang aku nak type, bukan cam buat karangan masa sekolah cari isi2 dulu baru buat, ni tak secara sepontan.  Kalau orang komen suka alhamdullilah aku rasa perasan dan ingin buat yang lebih baik dan kalau boleh nak semua orang ari2 datang baca blog aku.  Tapi kalau ari2 menulis, ide tak la terjah keluar best sangat, dah jadi ide diari ringkas saja, dah tak nampak info untuk dikongsi bersama.

Sebenarnya ada banyak benda yang aku nak share dalam blog aku ni, tapi kalau dah ada dalam kepala apa nak share info tu tak jadi cam real bila aku karang, so aku suka secara sepontan menaip baru la laju ide aku kuaq.  Kalau tak jadi cam buku plak, kalau kita dah set apa nak tulis so bahasa dia cam teratur tak jadi real sangat.  Bab mengarang ni aku suka menaip dan menghayati apa yang aku nak sampaikan, ni style aku, aku bukan jenis fikir kemudian baru type.  Aku type je apa yang terkumat kamit dibibir aku, berlandaskan apa yang aku observe dan aku banyak menda yang kongsi bersama ni adalah pengalaman aku, so sebab tu benda ni macam terancang je bila aku type.

Ni la hobi masa lapang aku selain dari hobi2 lain yang aku suka, bermula dengan bosan buat aku layan blog, bukan untuk kepuasan sendiri tapi untuk orang lain baca, yang mana baik jadikan iktibar yang mana tak suka jangan follow yer, sebab kenkadang aku ikut perasaan juga mengarang ni, kalau dah marah semua ayat yang tak berapa best terkuar so kenkadang bunyinya kasar, biasa la orang utara kenkadang mengganas bila kena sebijik, tapi lepas tu ok ja..cool balik.  Aku tak suka berlakon sebab tu aku tak pandai nak amik hati orang kot, bendul kan bab2 ni..so kenkadang apa yang aku tulis ni ada skit kena dengan jiwa dan rasa aku dalam soal cinta.  Sesuatu yang aku tak luah aku luahkan di blog aku, walaupun tak kena cara aku, tapi apa yang boleh buat, malu mengatasi segalanya........Happy blogging aku akan terus menulis selagi ada yang membaca, tapi kalau tak de yang baca pun aku tulis juga...hik2





No comments: