Saturday, September 29, 2012

Tak Perlu Show Off

Rasanya dah lama, badan ni tak perlu dengan cara yang betul, lepas bulan puasa, lepas makan2 banyak open house, apa aku buat, makan dan makan lantas tidur.  Ermmmm ni la aku, lepas bulan puasa, makan, balik rumah tidur, tak tahu nak apa buat tengok TV tertidur terus.  Acapkali aku balik rumah, janji dengan diri sendiri, nak buat tu nak buat ni semua hampes sekali, aku letih tidur terus.  Nak gi gymm, nak bersenam semua bermain di minda, apa nak buat bila berangan, mengelamun menguasai minda, apa2 pun malas.  Apa yang aku berangan, apa yang aku mengelamun kenkadang wat aku senyum sendiri, rasa cam tak betul plak suka senyum sendiri. Jogging la, berapa kali aku nak jog tak jadi2 ni, bahana la suka wat sensorang, kalau berdua banyak sembang dari jogging.  Kalau sensorang rasa tak secure, rasa diperhatikan bila ada geng lain, rasa malu bila jenjalan sorang, semua ada, perasan pun ada, bila orang tengok2 kita.  Paha dah rasa cam paha ayam, perut dah naik skit, cam ne nak maintain pakai kebaya ketat saloma ni kalau malas exercise ni. 

Nampak status orang dalam FB, semuanya giat bersukan, bergymm, berlari, berenang tapi aku tengok ada gak body depa yang tak nampak cam ahli sukan pun, yang mana dari dulu kini dan segalanya aku rasa samanya bentuk badan, tak hilang pun lemak di badan.  Ada juga yang baru2 berlari perasan dan kurus, pas tu aku nampak gemuk balik.  Satu yang aku menyampah dekat orang2 yang baru bergiat dalam bidang sukan ni, asik2 updates status buat tu buat ni, aku rasa dulu2 dia bukan bergiat sukan kot, baru lately ni bergiat updates cam atlit handalan, rasa nak ja komen, dulu masa sekolah berapa dapat pingat.  He he he, aku ni bab kutuk leh tahan juga, cuma malas nak komen ja kat status sesetengah orang yang perasan depa bagus. 

Aku memang malas berexercise, ni satu penyakit malas aku yang harus aku kekalkan ke atau aku maintain.  Sendiri mau ingat kalau rasa dah gemuk tu, pandai2 adjust makan, kalau rasa tak larat jalan, tak larat naik tangga, sendiri la kembali ke pangkal jalan, tak perlu war2kan nak tu la nak ni la, sat gi orang menyampah plak.  Tak payah la nak show off sangat bikin tu bikin ni, muak la nak dengar dan muak juga baca status gempaq yang tak la gempaq sangat lagi pun bukannya dapat apa pun, dapat sakit ja kan...










No comments: