Monday, September 10, 2012

Gila Beli Bed Sheet

Saturday 8 September 2012, di awal pagi aku dah kuaq, cari barang2 untuk open house kecil kecilan rumah aku untuk geng TT.  Singgah sebentar jenjalan di  Parkson OUG, niat hati nak beli kerusi je, tup tup ternampak bedsheet yang cantik2 nun di sana, so apa lagi jalan laju2, tengok sana cantik tengok situ cantik.  OMG, ni la rupanya jadi perempuan kalau tak da nafsu membeli tak logik la kan, unless simpan duit nak pi jenjalan or nak pi Mekah.  Aku sebenarnya suka membeli sensorang coz, aku taw aku punya style, tak suka pandangan orang lain time aku pilih barang, janji aku suka kalau dia suka belum tentu aku sukakan.  So aku lebih gemar shopping sorang, cuma aku rasa ok kalau shopping dengan Zira sebab dia taw taste aku dan dianya ide kenkadang aku rasa boleh terima pakai.

Mula2 nak beli yang biasa2 ja, naluri aku salunya lain skit dari yang biasa leh beli luar biasa, so terjadi la satu peristiwa di mana aku tersuka 3 bedsheet dalam satu masa.  Ha ha, dasar perempuankan, apa leh  buat dah suka kena rembat la tiga2 tu, alhamdullilah.  Memang tak boleh nak control la nafsu beli aku ni, so bila umah aku penuh barang, orang datang banyak juga barang rumah hang, masa bila beli.  Apa punya soklan la ni, he he, aku memang suka beli barang, kalau aku suka dan majoriti semua barang aku ada.  Sebab bila aku tak dak barang tu aku akan cuba beli barang tu sedaya upaya.  Statement apakah ini, he he cam nak buat marketing jualan, untuk dapat revenue target ja. 

Aku memang tak leh suka sesuatu kalau aku suka abis la, aku asyik beli benda tu ja.  Ikut resam siapa ni, suka berpada2 udah la, ni mata rambang ja, tengok sana suka tengok sini suka, last2 penuh satu rumah.  Nasib la umah aku kalau umah tumpang abis la....






No comments: