Monday, September 17, 2012

Kemalasan Melanda Bila....

Aku tak tahu nape, sekali ni aku jadi pemalas time period, salunya the day before period aku jadi malas nak lena, sekali ni berhari2 plak jadi malas nak baring ja, period pun dah la datang awal seminggu, tak tahu la apa yang tak kena dengan pemakanan aku.  Banyak pula datang, asyik tukar pad aku, nak pi mana2 pun malas, dok berkubang atas katil atas sofa, macam kena kunci dok lam umah.  Salunya aku active walaupun period sebab aku tak de period pain, yang ada lemau malas nak baring before kena ja.  Dari sekolah dulu lagi aku tak dak masalah period pain, tak la aku nak sembur2 orang bila nak mai period cam sesetengah orang.

Sekali ni semua malas, masak malas, makan malas, bangun tido malas asyik nak baring peluk bantal ja, wallahualam apa nak jadi, makin tua makin menjadi malas plak.  Errm sib baik cuti, so leh la bermalas malasanan di rumah aku, kalau keje mau kena kutuk nak baring2 plak dalam stor.  Ermm nasib la jadi perempuan kalau lelaki tak kena semua ni kan.  Kalau dok berkubang sepanjang masa apa nak buat sib baik tak berlaki, kalau ada lama dah kena lempang, masak malas, kemas malas..he he he..Unless la laki yang baik tolong aku masak, adoi cam ne nak kawin kalau cam ni pun malas, kalau ada laki pun lari, tengok time period apa pun tak mau buat keje, semakin kritikal aku rasa aku ni bila dah kena.  Ulang alik masuk bilik ngan dok atas sofa, apa pun tak buat, kalau boleh satu ari tido pun tak pa, cuma pening kepala la skit kalau tido banyak...



No comments: