Tuesday, September 11, 2012

Outstation

Dah kali kedua aku disuruh turun state, terdahulu aku disuruh ke Kelantan, tapi bila dia tukar tarikh, aku ada last minit arrangment gi Kuching so aku kensel la turun padang di negeri tu.  Kali ni Batu Pahat, aku cam minat plak nak amik kes ni, so aku dah commit dengan time yang diberi, bukan sekali tau, masuk ni kali kedua dah postponed, ermmm agak2 apa masalah yer.  Ada pro & con kalau postponed, satunya aku masih keletihan disebabkan jamuan kecil2an untuk kenkawan so rasa malas nak drive jauh.  Keburukan dia time aku cam rugi sebab tercommit benda2 cam ni.  Aku dah guna travel day aku tak gie opis, so aku nak travel dari rumah je, tup2 dapat call kensel last minit, so aku kena pi opis plak, kan menyusahkan.

Semua benda aku dah kemas untuk dibawa, sib baik bukan OTW dekat highway ke kat Melaka ke, mau mengamuk aku nak kena patah balik.  Tapi memang adat, kes2 cam ni, ada je last minit sakit la, MC la, tu la, nie la, ermm  kalau dekat Headquarters ok, tapi kalau kat state, susah la orang HQ mau turun, teragak2 plak nak pi ke tak, sat gi depa dok main kensel last minit.  Apa2 pun aku leh rehat la badan, may be next time aku tak dapat nak commit la kot, kalau suka2 ati depa punya time, depa kensel aku pun fed up la mau turun cam ni, sebenarnya aku tersangat la minat nak turun state.  He he he he...


No comments: