Monday, September 17, 2012

Sana Sini Open House

Bila hari raya, orang KL la paling meriah wat jamuan raya, kalau kat kampung cukup sampai raya ketiga dan keempat ja orang sambut.  Belum balik KL, dah ada yang menjemput, kenkawan geng TT, Din Sofia jemput pi umah dia, dia wat kenduri jamuan.  Aku balik KL awal, sebab dah mula bosan dok umah, cuti lama sangat, so sempat la pi raya umah dia.  Keesokkan arinya ada En Kadok dan Zila pula panggil, makan nasi lemak malam, so kiranya lepas raya ni asyik orang panggil makan ja la.  Aku dalam keadaan berjaga2 takut nak makan banyak, as usual perut aku dah buat hal pada 1 Syawal, so aku careful la nak makan sangat.  Lagi pun aku cam tak berapa sihat, sakit kepala tahap kritikal, makan ubat pun tak baik.  Sampai gi pusing Pulau sesensorang.

Raya umah Din Sofia

On the way balik K, sepanjang perjalanan kepala aku sangat sakit, adoi cita sakit pala pula, sebenarnya nak citer open house, so aku cam ada masalah kepala ja, rasa cam nak potong ja kepala aku ni.  Janji nak gi tolong pun aku jadi malas, so aku pi makan saja ja.  Pagi Ahad aku pi Klang raya umah Pak Tih, tup2 dapat SMS dari Azri ajak gi umah Kadok, so aku on ja, bukan nak makan sangat, saja ilangkan bosan, walaupun malam aku on ja ikut dia orang. Lepas satu satu open house, aku dapat jemputan tapi aku tak la attend semua, sebab aku tak larat sangat sakit kepala aku tu.

Raya rumah Kadok

Jamuan raya kat opis pertama aku attend adalah GHCM, punya raya yang berkonsepkan menderma sambil menjamu selera, so macam menarik juga ni.  Makanan pun banyak juga, aku biasa la tak leh nak makan banyak sebab aku punya perut tak berapa sihat. He he, second jamuan raya aku attend adalah Fibrecomm, ni jamuan yang kasi aku muntah dan cirit birit sampai lesu.  Gila la aku muntah paling hebat makan jamuan raya kat sini, memang aku salu muntah tapi kalau muntah pas tu cirit, lesu besu aku dibuatnya.  Aku rasa kalau benda ni bersambung memang next day aku MC.  Takut dengan sakit perut aku ni, aku juga banyak reject invitation lain, macam insaf perut sakit. 

Raya GHCM

Raya Fibrecomm

Ajakan member SME, aku pi juga la jamuan kat opis dia, perut dah kenyang, tapi layan juga sebab dah orang jemput, pi ja.  Pekena makanan ringan2 ja, sedapkan ati kenkawan, sebab dah ajak.  Jemputan2 pada hari yang sama banyak juga, so pilih2 ja aku ni, yang paling menarik pada aku, adalah jamuan raya TM Consumer. Ni jamuan raya paling best sebab ada persembahan dari staff mengikut unit2, so memang terhibur walaupun kelakar, cukup memberi kenangan pada setiap tetamu yang datang.  Paling best kawan aku jadi Emcee, dia juga jadi penari, pandai pula dia mengolah ayat2 masa jadi Emcee tu.  Paling kelakar aku rasa persembahan dari geng2 Finance yang selamber dek je, salah step tapi enjoy ja, menari dan menyanyi. 

Raya SME

Raya Consumer

Aku juga tak ketinggalan attend jamuan raya Huawei, macam selalu, kami pi sebab makanan2 dia sedap.  Memang company ni akan organize sepecial untuk orang TM, kami kena tempias, sebab budak opis kami dulu dah keje ngan company ni, so sebab tu kami tak malu la pi makan kat sana.  Petang pula aku makan jamuan raya TIARANITA, yang memang untuk ahli saja, bukan ahli tak leh attend ni, khas untuk wanita2 TM atau isteri2 pekerja TM.  Pendek kata ari2 ada open house, next day kami punya division yang selalu buat pula, aku of course la kena attend, dan last day kami buat kat opis kami open house.  Open house rumah kenkawan yang invite, sorry la aku tak attend sebab aku takut la asyik makan saja.

Raya Tiaranita


Raya Division aku





No comments: