Friday, January 14, 2011

Jenjalan Makan Angin

Bila dah ada passport langkah aku panjang, that's why aku KIV wat passport dulu, janji ada geng panjanglah langkahku..he he..belek punya belek..memang ada tahi lalat di kaki, betis n jariku..org ckp ia melambangkan suka jalan..aku rasa memang pun aku suka jenjalan, kalau dalam mesia negeri yg aku x explore sgt adalah Johor dan yang belum explore..Sarawak..lelain semua dah naik muak n bosan dah pongg..Kalau luar negara setakat ni Indon dan China la je le aku explore 4 kali Jakarta sekali, Bandung 3 kali n Padang sekali..Meanwhile China aku dah explore Beijing, musim winter tuh..kelakar tul rasa winter cam tkuar urat badan aku kesejukan, tapi yg aku harapakan snow turun x turun la sian aku..x pa x pa negara lain ada g winter lain kali aku explore plak

Next destination adalah Cambodia n Vietnam..erm before tuh aku akan g Sabah buat kali kedua..n may b explore singapore untuk first time...Kalau ada rezeki lebih aku ingin menunaikan umrah, ya allah kau permudahkanlah rezekiku untuk menunaikan umrah dan fardhu haji..

Next trip barulah boleh gi London ka Paris ka ..yg paling penting adalah yg wajib dulu. Niat atau nawaitu adalah penting semoga niatku diperkenankan allah..aku amat rindukan kota suci Mekah..Kalau dulu aku ingin ke mana ada saja peluang aku dapat sekali ni yang aku inginkan adalah umrah..ya allah aku juga bermohon agar aku berpeluang menjejak kaki ke sana untuk mengukuhkan lagi aqidah dan ilmuku. Kalau sebut bab jenjalan memang aku suka, cuma aku ada satu masalah problem..kalau g negara orang, makan la apa lagik aku cukup susah nak makan makanan negara orang...ni susahnya bela aku kalau sapa kawin ngan aku..he he sebab tu la kot x dak orang nak aku..cit sedapkan ati sendiri sebab sampai la ni x kawin2..ho ho ho..yg aku x leh ingat masa kat Beijing semua orang tensen asyik makan makanan resmi Beijing ja sup sayur, sup telur , sayur yg sama, telur dadar..OMG kalau aku dok lama kat sini mesti kurus gila sebab perut aku x muncit2 lepas makan, asyik pekena teh china ja, manyak kasiat tol teh depakan...erm itu je pasal Beijing aku leh cakap sebenarnya banyak gi..

No comments: