Thursday, January 20, 2011

Bila Bosan

Bila bosan baru teringat dan teringin nak berkasih, ada tikanya aku ingin bersendirian, wah jiwang tul minah sekoq nie, jiwang tengahari Thaipusam.  Sambil tunggu aku mesin baju, aku layan blog jap, kali kedua ni, adus banyak tol baju nak basuh.  Eleh time pakai, time menyalin tak ingat, time nak basuh baru rasa cam bila aku pakai baju2 ni.  Bila tuan baju lupa bila dia pakai baju, ni memang kes teruk nie.  Bila bosan memang fikir cam ni, adus geng sekolah ajak gi Vietnam, akak2 geng TM pun ajak, erm mana satu nak pi ni, ya allah salu aku diuji cam nie, cam antara dua pilihan plak. 

Tadi aku gi makan roti sardin ngan teh tarik kat Taman Medan, P.J, pas tu langsung gi beli nasi campur, hajat hati nak makan kerang rebus, kedai buka tapi acik tuh cakap tukang masak tengahari dia cuti.  Yang aku tak suka ni time aku nak beli x masak pula, ala kena makan kedai yang konon2 ramai peminat tapi x sedap tera mana.  Heran gak aku ramai tul orang suka makan kedai dia, tapi bila aku tapau bawak balik rumah x sedap pong. 

Petang sebenarnya niat ati nak makan rojak kat taman tasik titiwangsa, tapi rasa malas plak takut jem la. So corner baring g Mid Valley je, tak de arah tujuan pong nak beli apa.  Masuk MNG, masuk ZARA, masuk East India, masuk Espirit, masuk Metrojaya, masuk TopShop, masuk Dorothy Perkins, semua aku tengok corak kain lama kuaq balik kat semua kedai ni.  Last2 aku beli sleeveless kat Padini ngan blouse untuk pakai ari jemaat.  Aku sendiri dah lemas dengan perangai aku ni, dulu aku susah nak beli kasut la ni nak beli baju pun masalah, siksa diri sendiri la pula. Sebenarnya aku berkenan satu kemeja kat Levis tadi, kalau ada jodoh bertemu balik le kita kemeja oi..

Balik dari tu singgah makan kat Pantai Dalam, beli pisang berangan, buah kegemaran aku sekarang.  Aku dah detect kedai ni jual murah rupanya kedai yang salu aku beli tuh terlebih sangat2 mahai, jahatnya kedai tu.  Jalan menuju balik ke rumah aku singgah makan nasi putih, kailan ikan masin dan sup ekor, boleh tahan masakan kedai ni.  Aku suka makan kedai ni bukan apa, sunyi, senang parking, x ramai orang datang so aku leh makan dengan tenangnya tanpa fenin kepadal tengok orang, umur bertambah ati pun berubah tak suka bising2.

No comments: