Saturday, January 22, 2011

Sesat Di Siang Hari

Pagi2 semua menda yang aku cari berjalan lancar, tanpa gangguan, orang cakap kalau dapat menda yang dicari maka perjalanan akan menjadi lancar.  Selera hilang, makan apa pun tak lalu, beli buang, membazir je, semua benda yang aku makan tak sedap, mulut akunya hanya terima buah pisang ja.  Balik relaq kat rumah terasa sakit kepala aku semua ada time, malas semua ada tapi aku dah janji nak gi jumpa kawan aku kat Tesco tu, tak baik dah janji ngan orang, so kuatkan semangat mesti pergi, mesti pergi.  Kugagahi juga untuk mandi dan bersiap semata2 janjiku dengan kawan.  Makan lepak dan sakit perut semua ada.

Sampai elok2 ja dia abis keje so aku on time la, adus time nak gi dia salu wat tak tau jalan, geram tul aku, asyik salah ja, yang aku pelik dia tahu ke tahu.  Bila sampai kat sana ok gak, tak dak apa, cuma kena ikut cara dia la.  Tak susah cuma nak wat tuh malu je cikit.  Adus nak balik dari sana kawan aku ni salu x confident as usual we lost our way, something wrong somewhere, but I dont know why all this happen at the end time we all nak balik.  Cara kawan aku bercakap ni aku tak suka ler, maki hamun dan mencarut when we sesat, actually I dont mind nak kawan ngan orang background cam ne, but acap kali maki carut aku malu la.  Sesat dalam Shah Alam memang tensen, coz jalan pusing2 ikut situ je, mana jalan kluar aku tak nampak2 aduyai, kawan aku tak leh diharap lagi menyesatkan aku lagi ada, aku dah letih pusing steering ni. 

Dah jumpa jalan keluar, sampai kat umah dia nak balik pun sesat, aku pun cam terfikir dia ni sesaja ke apa, aku dah bosan bawa kete asyik sesat je.  Perut aku pun kurang selesa, rasa macam anytime je ni kalau jumpa toilet mesti on, aku sakit peyut lol.  Lepas aku dah balik separuh jalan kurang asam tak, dia SMS tinggal barang, ahhhhh memang siut asyik sesat ja hari ni, kena patah balik hantar beg dia ada baju lam tuh, dia cakap dah sakit perut hantar esok ja, aku malas aku pusing hantar balik.  Aku ingat nak singgah pasar malam tapi bila jadi cam ni, aku malas nak stop, singgah di kedai makan Aroshi walaupun aku sakit perut.  As usual balik umah selera pun hilang lagi, membazir beli bihun sup.  Buang aje, memang tak sedap bihun ni, cover my stomach fullfil dengan makan pisang lagi.  Makan pisang kesian aku, kalau beli KFC pun xjalan, balik umah makan pisang lagi...adussss x best tol jadi tekak aku..



No comments: