Wednesday, January 19, 2011

Aerodance

Dah lama aku join kelas aerodance ni, every wed 7.15a.m, kat ofis nie jer, kelas ni kelas berbayar.  Musim2 ujan ni malas plak rasa nak bangun nak g exercise, tuhan je tau, mandi pun malas nak datang kelas pun malas.  Actually kelas ni aku suka coz morning exercise, kalau petang badan rasa berat skit nak lompat pun malas, banyak isi wo, bekfest isi perut, lunch isi, kenkadang ada gak tea time, so bila nak gerak badan tuh sikit ada kemalasan la.  Aku suka kelas ni coz step dia salu tukar2 kalau asyik step sama je, bosan woo.  Bila dance rasa happy, release tensen, jerit2 lompat2, kalau kita feel baru enjoy.  Cikgu yang ajar kami Novem, best gak kalau kita main2 dia marah dia soh feel.  Dia tak nak kita orang dance cam lemau, dia soh wat betul2 kalau x leh ada alternate step dia soh wat, tapi jangan dance macam nak tak nak dia x suka.  Dia akan tengok ikut cermin sapa yang wat cincai2, dia nak kita follow and feel the dance.  Sebab tuh aku suka kelas dia, mana ada cikgu cam ni, nak kita catch up step betul2, setakat follow, tau ke idak hang follow jer. 

Nilah satu2 exercise yang aku buat dalam seminggu so kena rajin gak woo kalau idak, gelembong sana gelembong sini.  Sebenarnya aku category tak diet tau, aku rembat apa saja, aku makan apa aje, but luckily perut aku jenis tak leh terima lebih muatan.  Kalau makan banyak kena buang dulu, baru leh makan makanan baru, spesel kan perut aku, tak yah adjust, dia auto treatment.  He he, x yah kalau makan lebih buang, kalau x makan lapar cam x makan sepuluh ari. 



No comments: