Friday, January 28, 2011

Aku Dan Solat

Alhamdullilah lately aku tak nak jenjalan kalau tempat tuh susah aku nak solat or aku tak leh nak solat.  Solat pun nak kena jaga gak, udah lah tak pakai tudung, ya allah bukakan hatiku untuk menutup aurat. Kenkadang aku rasa dah tak sabar nak pakai tudung tau, tapi nape setan jahat dalam badan aku cam melekat je.  Tahun ni rasa cam elok kalau aku pakaikan, tahun depan dah nak masuk 40 an..oops tuanya aku.  Harap2 tuhan makbulkan niatku secepat mungkin, dan aku terhindar dari dosa mempamerkan auratku ni.  Dah lama rasa nak tutup, tak tutup ni, dengan bentuk badan cam aku ni, x leh le dedah lelama kat orang kan.  Dosa plak rasa bila diperhatikan semacam.  Dah banyak jenis tudung aku cuba pakai kat tapi rasanya jenis selendang nampak cam sesuai ngan bentuk muka aku ni kan.  Perasan kejap, tapi time aku beli tudung kat orang dan memperagakan time kenkawan aku beli, org jual tudung salu cakap bentuk muka aku elok pakai tudung tu, ye ke aku rasa biasanya..ke dia nak encourage aku pakai tudung kot aku rasa la..

Bulan Februari ni aku dah register masuk kem solat ngan tiaranita, aku rasa nak baiki apa yang patut.  Moga2 niat murni aku tidak terhalang dengan aktiviti2 lain.  Coz aku rasa nak betul2 taun ni nak berubah la.  Aku tak nak ayah menanggung dosa tidak menutup aurat aku . ..Insyaallah..I would



No comments: