Monday, January 17, 2011

Saka

Bila cite pasal saka aku rasa seram, tapi sincerely aku cakap aku tak faham konsep macam mana saka wujud. Nape orang percaya gila-gila pada saka, aku susah nak caya coz aku x nampak. Bila aku x dak jodoh orang cakap pi la check mana tau ada saka. Hish tol ke saka ni wujud, aku pelik plus takut pun ada, kalau saka wujud, apa tujuan dia wujud yer, setan ke jin ke? Bila baca buku tentang saka aku rasa lain macam ja, bila bercerita pasal saka rasa cam pelik je, bila orang cakap pasal saka suka kawan kat orang yang dia suka je maksudnya konon2 insan terpilih aku risau gak la. Salunya orang cakap saka ni suka kat familiy yang mempunyai back ground tok bidan kalau tak pun tok bomoh. Tapi aku kesian gak kat member aku ni muda gi umur 34, salu keturunan tok bomoh so saka tuh asyik ikut dia ja. Kalau berkawan dengan lelaki salu x jadi, konon2 saka tuh tak kasi dia kawin dengan lelaki pilihan dia. Kenkadang aku pun confius kalu dia jaga cucu cicit nape dia nak sekat jodoh. Statement ni terpakai untuk aku je, kalau aku cakap ngan tok moh, nak kena lempang sebijik la tu. Mungkin benar pada orang mengalami dan mungkin musykil pada orang yang tak pernah alami. Tak nak cakap lebih2 takut sat g saka depa mai kacau aku pak..he he he

No comments: