Sunday, January 23, 2011

Aku dan Rumah

Wah hari ni semangat waja nak settle lampu rumah, kipas dan rod langsir, penyidai baju lam toilet.  Perancangan aku sebelum ni bertukar bila deal ngan contractor tu, aku rasa no harm aku add on another kipas dalam bilik kecil tu.  So part kipas settled, aku dah isi semua kipas lam rumah aku, lampu ruang tamu aku memang pilih cantik skit, coz nanti ramai yang nak mai house warming, so comment hangat mesti ada, coment hangit menyakit hati lagi la ada. Tunggu2 ingat kejap, lama juga tunggu sampai aku naik lemau.  Wah aku berjaya kuatkan semangat untuk settle apa yang patut.  Perasannya aku hari ni ramai tegur lampu rumah aku dan kipas cantik, actually aku rasa coz color combination, I choose the rite color for both combination.  Sampai je, aku x tunggu lama electrician tu pun cam on time so, I dont need long time for waiting.  Aku call contractor kitchen cabinet, lucky she can make it time yang aku request, wah semua appoinment menjadi.  Alhamdullilah aku rasa puas ati dengan keje lelaki yang pasang lampu, kipas rail langsir semua dia pasang kemas, penyidai dalam toilet yang aku beli dekat ikea semua dah pasang, cuma aku tunggu nak wat cabinet dapur je.  Aku minat black n white so I would like to choose on my own, I dont need anybody to choose for me. 

Bestnya kalau rumah dah siap boleh basuh rumah dan boleh pilih perabut pula.  Alahai bila nak buat kitchen cabinet ni, dah tanya contractor semua cam mark up harga je, so aku kena careful nak ambil yang mana.  Semuanya aku tanggung sorang, aduyai nasib la jadi aku.  Kenkawan tanya bila nak wat house warming, alamak mana boleh lagi la ni tak ready la, aku lum pindah pun kena tunggu dulu, nanti aku jemput la.

No comments: