Saturday, January 15, 2011

Kawan, Rakan dan Sahabat

Kita salu rasa maksud kawan, sahabat dan rakan adalah sama, tapi aku masih ingat kawan aku pernah ingatkan aku maksudnya x sama. yang aku ingat dia cakap kawan dan rakan kita leh ada ramai, sahabat kita hanya akan ada sebilangan kecil. Mula-mula aku x faham sebab masa tuh aku kecik gi la kot, sebab kawan yang cakap aku tuh dah tua cikit..he he lawak la plak statement niekan. La ni baru aku faham maksud dia cakap tu, kawan memang kita leh cari leh dapat leh jumpa semua leh dapat kat mana-mana coz kawan hanya untuk sementara. Bila sunyi baru aku faham maksud kawan, sahabat plak adalah orang yang susah senang sanggup bersama kita, tapi sahabat adalah orang yang susah sangat kita nak cari dalam dunia ni, sebab mana ada orang sanggup susah payah kerana kitakan sebab lagi merugikan dia, kalau yang kita banje dia suka ler.


Hati budi orang kita tak tahu kalau kita x join dia orang tapi kalau join dah tau perangai cam ne naik menyampah plak kan. Yang lebih dia orang je kita ni asyik jadi nasi tambah bosan gak wei..aku kalau bab kata direct ni serah kat aku coz aku rasa biaq orang tau apa yang kita rasa, kalau dia nak rasa dia rasa la aku rasa kalau dia PM pun tapi kalau dia kawan aku aku nak bantai dia aku bantai jer coz aku x suka. Salu orang kata orang dia x sedar bila dia kena sebijik baru dia tau..ha ha padan muka ..


Cakap bab kawan ni pelbagai dah aku kenai, ada yang bengis je cakap apa pun nak marah, ada yang cakap suka bengkeng, ada yang cakap besar, ada yang cakap nak menang, ada yang cakap belakang, ada yang diam-diam ubi tapi lagi pedas, ada yang pura2 baik depan belakang cam haram, ada yang suka berpuak2 ikut negeri, ada yang pilih kasih, ada yang pilih kawan, ada yang suka menyimpan, ada yang harap orang banje, ada yang suka chatting ajak kuar x moh, ada yang salu kena tipu ngan jantan bila ada masalah cari aku, ada yang cakap x dak duit tapi lam bank beribu riban, ada yang ajak jalan cakap x mampu tapi mampu beli tu beli ni ngan cash plak tu, ada yang makan budget tapi melantak makan orang cam x rasa malu langsung ho ho ho, ada yang pinjam duit orang tapi bila nak minta balik susahnya cam aku plak hutang dia, ada yang suka kirim2 tapi bila nak bayar cam ansuran plak.....OMG dunia ini penuh dengan ragam manusia.


Aku cepat mesra ngan orang sebab tuh ramai kenai orang tapi kenkadang ada gak time aku rasa malas nak layan orang, lawak tak aku rasa cam tuh. Nko rang ada rasa cam aku rasa tak kalau nko rasa apa yang aku rasa so aku rasa aku normal la, kalau idak aku rasa cam pelik je aku nie..

Aku rasa kalau berterusan ja cam ni biol la aku..



No comments: