Thursday, January 20, 2011

Bangun Lewat

Semalam aku asyik layan layari internet, ari ni aku bangun lambat. Tapi tak pa ari ni cuti orang sambut Thaipusam, sib baik kalau idak mati la aku parking tak dak, salu aku 6.30a.m dah siap semua dah gerak gi ofis.  Umph nak tau nape aku gi ofis awal walaupun umah aku dekat je kat Petaling Utama ni, aku nak parking depan pintu so kalau aku balik lewatsenang je nampak kete aku, gi satu aku x suka que untuk dapatkan parking, aku nak selesa masuk ofis dan breakfast dengan selesa.  Lum breakfast ni, dah gila blogger memang cam tuh leh tahan perut semata2 nak layan tulis ni.  Aku  dah bangun 6.30a.m tadi tapi tido balik, yang aku tak leh tima tuh nape aku bangun balik dekat kul 9.00a.m.  Adus jap gi fenin la aku, aku memang cam ni kalau x cukup sifat tido, mesti la jadi x betoi, tapi orang lain ok je, bangun pi kul berapa maintain je kat ofis, tak tau la depa makan apa.  Aku salu tertanya2 nape ada orang leh jaga malam2 pastu gi keje balik, awal pagi, aku ni kalau x cukup tido mula la badan pun lemah.  Semalam tido mimpi pelik, lately ni aku memang suka mimpi pelik2, berangan pelik2 erm apa nak jadi la ngan aku.  Aku takut gak ngan mimpi2 ni, memang orang cakap mimpi mainan tido, tapi ada kawan baik aku cakap tu signal sebenarnya ada nak kasi tau kat kita.  Apa2 je le aku kalau mimpi pelik sangat, signal apa ke benda bikin penin kepala aku mau fikir je. 

Bila usia dah meningkat ke satu tingkat ni taun depan alahai tukar angka la plak, rasanya aku tak leh la sangat nak berpoya-poya ni, tapi seingat aku aku tak la macam orang lain berpoya kat disko. Aku cuma layan live band kat Hard Rock KL, Concord Hotel dan muzik free kat malam taun baru tuh pun aku tak suka ramai orang sangat.  Aku bukan kaki disko tau, aku bukan jenis merewang balik lewat2 cam osmate aku, sebabya aku tak suka, aku suka shoppin je.  Bukan aku berlagak dari sekolah aku memang tak berapa suka berpusu2 kalau balik sekolah, aku suka jalan balik time clear, sama cam sekarang aku balik time semua orang balik, aku x suka berebut naik lif, aku tak suka terperangkap lam jem.  Unless kalau aku ada hal, kerna terpaksa so aku balik la awal tuh pun dengan ati yang tak suka.  Alangkah bestnya kalau aku dapat dok kat kampung, jalan aman, makan pun sedap, tapi kawan aku cakap mula2 ja hang suka, lepas tu hang pun cemuih nak balik dok kl balik, betoi ka.






No comments: