Saturday, January 15, 2011

Aku dan Cinta

Ramai orang cakap aku memilih bila bab kawin, ckp aku nak tu la nak nie la, tapi dia orang tahu tak lelaki yang aku kenal ada yang mengaku bujang tapi dah kawin, ada yang semata-mata nak pinjam duit ngan aku, ada yang nak wat teman seks one nite stand je, ada yang menggatal sebab kenkawan kasi number aku, ada yang awal2 dah harta benda...cam ne aku nak accept semua nie. Biaw la apa orang nak kata kat aku aku sendiri dan allah jer tau apa yang aku rasa. Aku aku bercakap aku bercerita, banyak lagi kata2 yang menyakitkan akan bingit kat telinga aku ni, baik aku diam dan mengiyakan aku ni memilih, banyak akai, mengada..apalah2 dia orang nak kata aku x nak kesah semua nie, yang penting aku tau diri aku di mana. susah juga jadi andartu..kalau baik ngan lelaki type laki orang, mesti cakap aku nak berlaki sebab tu kacau laki orang, kalau baik ngan lelaki muda, toy boy, kalau baik ngan laki kawan , kena pandang serong gak..abis aku nak baik ngan sapa..baik ngan pompuan jap g kena kata lesbian plak..oh dunia adakah aku yang bersalah..he he he.

Sesekali aku bersyukur menjadi aku, walaupun aku lum berkeluarga aku tidak ada masalah, ada yang laki wat hal, ada yang laki kedekut, ada yang laki baran, ada yang hidup dalam cemburu, ada yang tidak mencapai kesenangan. Aku masih boleh bersyukur tiada masalah ini walaupun aku juga ingin berkeluarga. Aku ingin punya anak, punya familiy yang bahagia, tapi mampukah aku. Drama swasta dalam kehidupan adalah satu pentas yang amat menarik untuk aku tontonkan, sebab watak2 disekelilingku banyak mengajar dan membuat aku tidak faham akan sikap setengah2 wanita yang aku rasa mudah diperbodohkan oleh sang suami. Perempuan dengan mudah memaafkan walaupun kesalahan lelaki itu pada pandangan aku adalah kesalahan sang suami...tapi digembar gemburkan perempuan ituyang mengakibatkan keretakan rumah tangga kita orang, dengan kata kata kesat dihambur, caci maki, dalam SMS, dalam fesbuk..he he aku mampu tersenyum..bila baca nukilan2 itew..Sampai bila kaum wanita akan sedar, ah persetan semua itu, mungkin juga wanita adalah kejadian tuhan yang mudah memaafkan dan melupakan perihal lama walaupun sekian lama tersiksa tetap menuduh perempuan lain perosak rumahtangganya, padahal sang suami yang suka sama suka menggangu perempuan yang dianggap sundal itu.

Seingat aku cinta suci tidak pernah hadir dalam hidup aku, cinta yang lahir dari lelaki hanyalah kepuraan dan mainan hidup, tapi aku tetap bersyukur mungkin ada hikmah di sebalik anugerah ini. Aku bersyukur ke hadrat mu ilahi dengan apa yang kau kurniakan kepadaku..alhamdullilah

No comments: