Saturday, September 8, 2012

Apa Yang Aku Rasa

Setiap insan memang punya rasa cemburukan, cuma pandai sorok atau tak pandai je.  Aku ni consider yang cam mana ek, sebenarnya aku sangat2 cemburu tapi aku salu mengelak2 apa yang aku rasa.  Agak2 orang tahu tak aku mengelak ek.  Wallahualam kalau taw tapi masih nak menyakitkan hati aku consider orang tu sebenarnya main2 dengan aku ja, kalau betul2 suka tak kan dia buat cam tu kan. Mustahilkan aku tak rasa cemburu, bukan aku ja, orang lain pun kalau salu cakap benda yang buat aku rasa cemburu mestilah aku cemburu.  Ermm, naluri perempuan ke lelaki ka ada ja perasaaan cemburu tu kan, tambah2 kalau salu dok cakap, tentula kita rasakan.  Kalau memang tak benar aku tak rasa kalau benar aku sangat rasa, mungkin aku yang perasan.

Salunya aku akan berdiam dan mengelak dengan cara tersendiri untuk ni, sebabnya aku rasa tak perlu nak layan rasa cemburu, he he, tak perlu layan benda2 yang merosakkan hati dan perasaan, baik pi shopping atau wat menda yang kita suka, lagi layan lagi merana. Aku lagi suka menyendiri kalau aku rasa down, aku lagi suka buat2 happy dari aku sakit hati, aku punya style 1 hang buat aku, aku balas 20 kali ganda, jahat tak aku, aku rasa sangat kejam kalau menyakitkan hati orang, tapi dengan syarat orang buat dulu la, kalau saja2 aku sebenarnya baik taw..ha ha ha perasan sendiri baik la pulak. Rasa cam aku lagi kejam dari orang yang buat aku la sebenarnya, kejam yang buat tertukar plak, niat dia tu. 

Biar la aku cemburu dalam diam, sebab aku ada reason tersendiri untuk tidak mengaku cemburu, sebabnya aku malu nak mengaku aku suka kat orang, sungguh ortodok kan.  Biar la apa orang cakap aku tak kan mengaku, biar la melepas apa yang kita suka, tapi aku juga ada reason untuk setiap justification tu, kalau suka betul2 nape x berani, kalau suka betul2 mesti ada pelbagai cara, bukan dengan nak kasi orang rasa cemburu, buat la cara ikhlas jangan buat semata2 ikut nasihat kenkawan, tapi hati masih 50-50, jangan la buat untuk kepentingan sendiri mungkin juga sebenarnya niat hati nak main2.  Itu sebab tak berani, mungkin je kan, segalanya mungkin, bukan pasti. ...........

Apa yang aku rasa salunya betul tapi kalau tak betul tu, memang salah taksiran la, mungkin salah sebab aku salu rasa aku betul, walaupun salunya apa yang aku fikir tu betul, aku malas nak cakap dengan orang lain, nampak cam aku mengada2 la plak, so dok dendiam buat la apa2 yang patut, kasi chance la orang lain menang, walaupun aku nak menang sebenarnya, demi tak mau gaduh sebenarnya, dah tua2 ni malas nak gaduh2 sebenarnya lebih tolerate dengan apa yang tak puas hati...





No comments: