Tuesday, December 4, 2012

Period Datang Lagi

Bunyi cam hantu Kak Limah ja datang ka, horror, scary semua ada, hari Khamis dah datang, aku risau sebabnya baru dua minggu datang, datang lagi, aku letih la.  Kalau dulu lima atau enam hari dah cukup untuk aku, merajuk ke apa, dia dok mai banyak hari sangat, letih la, aku tak pernah cam ni.  Ermm muntah darah ke apa, ni cam Badang plak muntah, bunyi cam kelakar ja kan.  May be serabut sangat dok pikiaq yang bukan2 sebab tu jadi cam ni, dok pikiaq apa ek, tu aku ja yang tau, tapi bukan critical sangat pun benda yang aku pikiaq tu. Period ni cam menyiksa aku ja aku rasa lately ni, tak dak period boleh ka? aku rasa gangguan betul, nak kena baring letih je, malas tak buat keje apa aku weekend sekadar letak selimut dan baju dalam washing machine untuk di basuh.  Tu semua aku basuh selimut bekas dia orang pakai hari tu, basuh cepat senang, nanti orang lain datang tak pakai bekas tu.   

Satu hari aku dok dalam rumah, malas rasanya, tengok TV pun malas, aku kuaq beli makan ja, nak masak pun malas, nape dia mai awai sangat, Jumaat dah datang, asyik datang ja pula tu.  Letih taw, kalau orang  lelaki rasa cam apa yang pompuan rasa baru dia orang tau cam ne, bosannya bila datang period.  Nak bergerak ke mana pun tak leh, dulu aku bukan cam ni aktif je, sebab aku aktif bersukan dulu2, la ni asyik stop ja, bersukan bila bosan ja dan bila rasa nak bersukan. Ada orang aktif ja aku tengok every week, every day masuk gym, tapi badan tak berubah pun cam tu gak, cam ne tu, ayat jahat aku la ni.  Ada orang baru aktif sukan setaun dua taun dah ek cam atlit negara, ermmm ni lagi aku nyampah, status FB memanjang cam masuk sukan antarabangsa...jahatnya aku mengata orang ...



No comments: