Thursday, December 20, 2012

Asyik Berangan Ja

Mat Jenin dulu2 terkenal la kan suka berangan, la ni tak payah Mat Jenin@MJ, aku pun dah ada habit ni, especially time bosan.  Berangan2 sambil ingat apa yang aku suka, sapa yang aku suka, macam2 la berangan, kalau orang tau malu la jugakan.  Berangan tu adalah salah satu cara rindu kita kat seseorang atau keinginan kita untuk memiliki sesuatu yang kita tak pernah ada, ni pandangan aku la yang kuat berangan sekarang ni.  Tapi aku risau gak kalau2 berangan aku ni menyusahkan orang lain, ye la asyik dok berangan.  Entah2 dia pun tak tahu kita syiok dok berangan kat dia, kalau la dia tau malu la juga, kalau dia pun suka ok la kan, sama2 suka berangan.  He he he.

Kenkadang apa yang kita angankan tu boleh jadi kenyataan tahu, cam aku salu berangan nak pi Beijing dan Korea, semuanya terlaksana allah bagi ja jalan kat aku untuk pi tempat tu.  Berangan nak kawin boleh ka, tapi petang semalam borak dengan kawan lama Mastura, mek Trengganu, tergelak kuat aku dengar dia cite.  Dia ni kawan lama aku, cite dia bertunang dan tak jadi kawin sebab2 yang buat aku tak tahan nak gelak. Memang kelakar kalau cite dengan dia ni, satu hari tak habis, apa yang dia cakap tu betul juga.  So cam ne nak kawin ni kalau cite dia buat aku pun rasa logik juga.  Tapi semua tu jodoh tak salah berangan cuma kalau dapat yang baik dan betul tu satu bonus la kat kita kalau sebaliknya tu dugaan pada aku.

Aku juga berangan nak menunaikan umrah, insyallah kalau ada peluang dan mendapat peluang menjadi tetamu allah, tak akan aku sia-siakan semua ni. Berangan rindu kat orang paling best sebabnya hati sentiasa berdebar2, hish aku ni tadi bukan main nak gi umrah ni nak berangan kat orang pulak, patut la lum berpeluang jadi tetamu allah.  He he he...sabar insyallah








No comments: