Thursday, December 27, 2012

Blocked Orang

Aku tak blocked orang dalam facebook tanpa sebab, kalau aku blocked tu tandanya adalah yang tak kena.  Atas beberapa alasan yang munasabah dan memudaratkan aku, aku rasa aku perlu blocked orang2 ni.  Biarlah apa orang nak cakap kat aku, aku ja yang tahu nape aku blocked, bukan apa aku rasa dia dah melampau dah ni.  Lama dah aku disaran untuk block dia ni tapi aku yang degil, lepas kena torture semalam dan lepas menahan sakit yang aku rasa tak sanggup untuk harungi semula, aku rasa jalan yang terbaik adalah blocked.  Biarlah dia nak buat cerita apa2 pun yang pasti aku tak sanggup datang period 3 bulan lagi.

Biarlah apa orang nak cerita pasal aku, nak kutuk aku, yang pasti aku tahu apa sebabnya aku block sesiapa yang aku rasa patut diblock, bukan sorang sebenarnya segerombolan, satu bundle tapi aku akan pastikan dalam masa yang berperingkat untuk aku buang2 nama2 tak berfaedah dari dalam fesbuk aku tu.  Nama2 yang buat aku tak kan lupa sampai mati, dan tak berbaloi dengan apa yang aku kena buat semalam.  Dah la menyakitkan, kena marah pula sebab degil tak dengar dari dulu2, dah setahun aku dinasihatkan jangan rapat dengan orang2 cam ni, aku ambil sikap lewa dan buat tak tahu.  Jangan engkar nasihat dari ahli2 ulamak, tengok apa dah jadi, racun masuk badan, barulah nak demam dan baru la nak risau.  Yang penting aku tahu kenapa apa yang orang dah buat kat aku, tak sangka la pula, sanggup bersusah payahkan. 





No comments: