Sunday, December 2, 2012

Singapore, Hatyai, Phuket Dan Krabi

Alhamdullilah berjalan lagi, weekend ni 8 Dec hingga 10 Dec 2012, aku akan ke Singapore, trip unplanned ni, aku redha ja, walaupun aku berkobar2 nak ke Melbourne pada asalnya.  Trip ni aku pi dengan Fanim, Farah, Ila dan Shapiq, depa yang ajak pi sopink2 dan jalan2 sana.  Awal bulan depan pula aku gi Thailand, aku bertuah dikelilingi kakak-kakak keje TM yang suka jenjalan, so kalau nak jalan mana2 depa mesti ingat tanya aku.  Walaupun perbezaan umur ketara tapi aku suka ja join depa, sebab depa ni caring each other bila kita orang gi mana2.  Bermula perkenalan masa trip ke Beijing, China tahun 2010, Korea 2012, aku asyik mengikut ha mana dia orang pergi.  Tu pun ada yang aku reject sebab ada hal lain, cam New Zealand, Quang Zao, Italy dan Guilin, ada yang terbaru Hong Kong,aku dah pi sebab tu aku tak mau pi dah.  Insyallah destinasi tahun 2013 awal tahun depan akan aku ikut dia orang lagi, pi Hatyai, Phuket dan Krabi. 

Destinasi ke Thailand ni, actually Hatyai aku dah jejak, cuma Phuket dan Krabi aku terasa nak pi so aku join la dia orang.  Rasa cam bestnya sebab sekali ni kami naik bus rombongan Cik Kiah.  Bunyi cam kelakar tapi rasa lagi meriah sebab satu bus kami yang punya.  Ramai kawan pun susah tak dak kawan pun susah, yang aku tahu aku ada ja orang mengajak jenjalan, next year trip ke Australia mesti jadi kalau tidak aku menangis sebulan. Dah lama aku tak berapa suka berjalan ke pulau2 tapi demi menjejak kaki ke atas dasar pernah pergi, so aku pergi juga la.  Awal tahun dah ada rancangan berjalan, kalau ada orang ajak aku kawin tahun depan mungkin awal tahun ready nak barang2 nak kawin la kot.  He he he, bila agaknya aku nak bersanding ni...insyallah kalau ada orang suka, atau suka sama suka, mesti nikahkan...aminn...





No comments: