Thursday, December 27, 2012

Parasit oh Parasit

Parasit oh Parasit, tak kusangka cuba aku nafikan dah setahun aku tahu parasit ni tumbuh , tapi parasit tetap merbahaya.  Dari dulu aku mendapat tentangan hebat, jangan rapat dengan parasit, tapi aku bantah dan degil, atas alasan kawan2.  Dah terkena baru tahu, apa yang parasit nak dari aku, kelakar la pula, parasit guna racun dalaman, buat semua awek tergoda, buat awek syiok kat dia, lepas tu parasit mula pasang strategi nak memperguna semua awek2 yang kenal, nak minta tu nak minta ni, dah lama aku tahu strategi parasit tapi aku hanya buat2 tak tahu, atas dasar malas gaduh buat2 baik, atas alasan kenkawan, tapi setiap yang aku buat baik rupanya parasit balas dengan racun.  Parasit bertindak macam orang baik serta hebat tapi parasit tak sedar, aku tahu semua tu.  Kenapa aku boleh tahu, aku pun tak tahu, may be allah sayangkan aku lagi. 

Parasit cuba buat sesuatu yang aku rasa tak boleh terima, parasit guna strategi kotor, alhamdullilah, allah masih sayangkan aku, kalau kita salu buat2 solat tahajud, allah pun tak sampai hati nak kasi kita jadi hancur lebur, tapi parasit sanggup.  Bila ada yang cakap perangai parasit cam ni cam tu, aku cuba nafikan, dah terkena mandrum, dah terkena mantera bodoh, ala2 lagu stacy jahatnya kamu.  Parasit juga mendapat sokongan kenkawan yang aku rasa perangai lebih kurang, parasit mendapat sokongan ahli keluarga, adus tak tahan tu parasit nak cuba ambil harta benda orang dengan mudah.  Parasit ingat dengan mandrum dan guna setan2 parasit boleh hidup mewah, tapi parasit silap la, aku ni adalah orang selalu berfikir, dan aku mungkin dianugerahkan gerak hati dan mungkin terbela atas sebab2 aku bakal dianiaya. 

Berfikir dengan setiap gerak geri parasit, berfikir apa yang parasit cakap, berfikir dan membandingkan balik2 apa yang berlaku sepanjang setahun, bak kata ustaz tu, dia bukan jenis lelaki yang baik, adalah dinasihatkan jauhi dari dia.  Alhamdullah, bila beberapa orang cakap aku baru tersedar, kena berleter kena marah dengan orang yang aku kenal tak seberapa.  Alhamdullilah, allah masih sayangkan aku, setiap perbuatan parasit aku selalu ucapkan, kalau niat parasit jahat, allah tak akan izinkan, insyallah allah maha mengetahui dan maha mendengar apa yang aku pohonkan.  Setiap yang bermula dengan yang tak baik, adalah satu petanda tak baik untuk selamanya, alhamdullilah aku buat keputusan yang tepat untuk jauhi dari parasit. 

Parasit jangan guna jalan mudah, jangan ingat senang2 nak hidup senang dengan jalan mudah, jangan guna jalan mudah nak demand tu nak demand ni.  Parasit tolong la bertaubat, jangan nak cuba2 menganiayai semua kaum hawa ye, saya belum menjadi mangsa besaq, tak tahu la berapa mangsa yang terkena seblum ni, tak perlu nak hidup mewah dengan mempergunakan awek2 ye...parasit aku sedar apa yang anda cuba lakukan pada aku, cuma saya tak pernah nak memalukan anda, so tolong la sedar diri.bukan cubaan aku nak memalukan parasit, tapi parasit sudah keterlaluan, aku dah tak boleh nak tahan sabar sampai tahap gaban.  Parasit cuba ganggu aku dengan taktik kotor, alhamdullilah aku tersedar bila aku ada masalah period yang ketara.

Dengan perangai parasit, rumah dan kereta boleh kita bagi tau, sebab parasit nak hidup senang...la la la la la....Kalau setakat muka parasit tu, aku tengok pun tak la berkenan sangat, muka tak sior pun, dah la belajar tak berapa tinggi perangai pun terkinja2 ala ala monyet di hutan ada hati nak kikis harta benda orang. Jangan nak block pandangan orang kat aku, jangan nak buat aku jadi gila bayang, aku sedar la semua tu, jangan ingat aku sendirian, orang cam aku salu terbela apabila berkawan dengan orang yang masih sayangkan aku dan orang yang menganggap aku kawan rapat.  Mungkin atas skill yang dia ada, semua yang dia cakap aku tu menjadi kenyataan, walaupun aku tahu dari dulu lagi, aku buat2 tak tahu, sebab aku rasa aku tiada rasa apa2 perasaan pun kat parasit, cuma setakat layan tipon je, kalau jumpa depan mata aku tak rasa berkenan pun dengan perangai baran parasit yang aku consider macam orang tak siuman.












No comments: