Thursday, December 6, 2012

Time Tidurku Tak Seperti Orang

Balik kerja tak buat apa2 aku lena, kadang2 tak mandi terlena terus dengan berkemban kenkadang dengan baju keje, kenkadang dengan bra dan panties, gila la aku ni kalau jadi apa2 mati aku.  Bila masuk dalam rumah automatically rasa nak tidur, kalau dok kat luar elok ja, he he, sebab tu la kalau pi mana2 aku rasa nak balik rumah tidur ja kot, sebab rumah la yang tempat terbaik untuk aku landing.  Risau juga time tidur aku yang cam pelik dari orang ni, orang berjaga aku tidur, orang tidur aku berjaga, time ni aku basuh baju, sidai baju, lawak pun ada kalau cite kat orang, sebenarnya kalau nak solat tahajud pun elok ja time aku terjaga ni.  Kenkadang rasa cam mendapat seruan untuk jaga, ni bunyi cam kelakar tapi dah routine tidur aku cam ni, rasanya aku tak pelik la kot. 

Walaupun aku tidur time tak sama dengan orang, tapi aku pukul 5 pagi atau 5.30 akan tetap terjaga bangun gi kerja, kenapa dan mengapa aku pun tak tahu, tapi aku tak pernah la terbabas sampai lambat nak pi opis.  Insyallah kalau dah selalu kita dok bangun time tu, memang ada magnet untuk gerakkan kita time yang sama.  Aku bukannya cam ustazah yang banyak tulis hadis2, ceramah2 kat status dalam fesbuk, tapi time keje tak ikut agama plak datang suka2 hati.  Bukan main pesan tu pesan ni, adoi cam nak komen pesan diri sendiri la, sebabnya time aku bangun 5 pagi tu aku nampak ja, dia online update status, mai keje hampesss.  Biasala orang salu mengata orang time sendiri mana nampak.  Ala sebenarnya bukan nak share pasal orang, nak share pasal tidur aku ja, aku rasa normal tapi bagi setengah2 orang dia orang rasa pelik. 

Apa2 pun aku rasa time tidur aku tak pernah ganggu peribadi orang dan ganggu hak privacy orang so tak payah la nak kasi komen2 hangit kat aku.  Kalau aku terjaga time tu nkorang sedar juga, tandanya nkorang pun tak tidur jugakan, sapa suruh tak tidur cam aku dah puas tidur 3 atau 4 jam sebab tu aku boleh je bangun mandi kenkadang.  Time aku ni dah lama dah jadi cam ni, memang sukar nak ubah, so aku rasa normal tiada yang pelik, jangan dok ingat aku imsonia plak. 



No comments: