Saturday, December 1, 2012

Kenapa Mesti Berdebar

Susah aku nak jelaskan apa yang aku rasa kat orang yang aku suka, dari dulu lagi..  Kalau orang suka kat aku tu berlambak la sangat aku rasa dan perasan ja kot, tapi suka cam mana aku tak tahu la.  Suka untuk buang masa dan bazir main perasaan aku ja kot, aku salu beringat dan sedar diri jangan tersuka kat orang.  Aku memang takut dari dulu lagi, terlalu dikecewakan dan terlalu berhati2 punca aku susah nak jelaskan apa yang aku rasa.  Tapi lately ni aku salu berdebar-debar ingat seseorang, tak tahu la apa yang buat aku suka sangat dan ingat sangat dekat mamat ni, kenkadang aku pun conpius.  Ada kalanya aku rasa cam termain perasaan dan terperasan plak, tapi aku masih dalam keadaan berhati2.

Selalunya kalau orang tu suka mesti dia take care dan wat something yang kasi kita rasa cam sepesel skitkan tapi kalau nampak cam kita ja berusaha, so faham2 ja la, tak yah la nak perasan orang suka kat kita.  Dia suka berkawan ja, bukan suka sangat kat kita, lagi pun kita perlu muhasabah juga akan kekurangan diri.  Buang masa ja kalau layan hati berdebar2 cam in luv je dengan orang yang kita ingat tu, tapi dia langsung wat tak hirau, tu tanda2 dia bukan suka kat kita.  Melayan ja semua pompuan yang ada, nampak cam mat romeo, oh dada tolong la jangan berdebar2 ingat orang yang tak ingat kita.  Jangan buang masa lagi, jom lari gi vacation, malas dan rimas, jom hiburkan hati bergembira sambil merawat jiwa yang tak pernah tenteram.   

Dag dig dug, tolong keluar dari hati aku, aku dah letih melayan debaran kosong, tiada apa yang perlu aku ingat, sebabya orang yang aku ingat tak pernah ada contact mesra dengan aku pun.  Lain la kalau siang malam dok call aku cakap rindu kat aku, suka dan nak wat aku sepesel, ni aku dok berdebar debar kosong sendiri.  Tak nak la nanti ada plak yang kata aku gila, sebab syiok kat orang yang hanya kawan2 ja dengan aku.  Sebab tu aku tak leh nak citer dengan orang apa yang aku rasa nanti aku malu sendiri, biar la aku pendam ja apa yang aku rasa.  Kenapa mesti berdebar ingat dia aku pun tak pasti? tu memang aku tak boleh nak jawab langsung dan sendiri pun tak faham, sejak aku kenal dia, aku tak pernah hilang rasa berdebar debar ini.  Tu yang wat aku salu conpius, salah aku ka...?



No comments: