Friday, November 30, 2012

Mimpi Pelik-Pelik

Bila mimpi pelik2 mula la aku fikir yang bukan2, ada orang cakap jangan percaya, ada orang cakap tu signal something yang kita perlu beringat.  Wallahualam, lately ni aku banyak mimpi yang aku rasa mimpi yang pelik, bila baca tafsir mimpi online rasa maksud dia pun mencurigakan.  Tapi apa2 pun, aku pernah mimpi yang real dan terjadi dalam real juga so that's why aku sangat2 curiga akan mimpi2 ni.  Boleh dikatakan lately ni kebanyakan mimpi aku sangat yang pelik tu yang aku takut sangat.  Kalau mimpi ada orang tua dalam bilik kita, of course rasa takutkan, kalau mimpi hantu ja asyik datang, lagi la ketaq.  Tak tahu la nak cakap sama ada mimpi2 ni boleh caya ka atau hanya mainan tidur pabila kita banyak benda nak fikir.  Kalau mimpi tu berulang-ulang of course takut juga kan, orang cakap mimpi tu mainan tidur tapi bila asyik datang benda benda pelik risau la aku. 

Pernah aku mimpi banyak kali halau hantu masuk rumah aku, cam kelakar la pulak halau suruh dia keluar, siap ambil penyapu.  Bunyi kelakar tapi kalau difikir2 balik macam tak logik, kalau difikir banyak kali, nape asyik hantu ja masuk rumah aku.  Biar la dah hantu suka kat aku, he he..mimpi budak2 masuk dalam rumah aku, tu pun dalam mimpi adik aku yang halau, hish nak buat cam ne, hantu ja suka masuk dalam mimpi aku.  Semalam aku mimpi ada seorang perempuan tua bagi isyarat kat aku ada lembaga hodoh tidur kat sebelah aku, lembaga tu memang aku rasa berat sebelah aku, tapi bila aku sedar sebenarnya laptop aku yang ada kat tempat perempuan tu cakap ada hantu hodoh tu.  Aku conpius plak nape pompuan tua nak muncul dalam mimpi aku nak kasi aku petunjuk ada hantu kat sebelah aku, kalau fikir banyak2 mau jadi gila aku ni.

Ahhh, malas aku nak fikir la pasal hantu2 dalam mimpi aku ni, yang nak masuk dalam mimpi aku ni biarla best2nya mimpi gi jenjalan overseas ke best sikit, mimpi gi dating ke best la juga ni mimpi hantu kak limah ja dok mai cekik aku, buang masa betul.  Tak kan aku ada buat dosa dengan hantu2 ni, sebab tu banyak la hantu dok mai balas dalam mimpi aku, bunyi cam kelakar plak.  Ha ha ha..rugi tidur aku yang enak dibuai mimpi hantu...



No comments: