Saturday, November 24, 2012

Berulang Kali

Aku dah bosan, aku dah bosan, lagu Amy Search ni, kena ja dengan emosi aku pada waktu dan ketika ini. Sabar pun ada tahap, bosan pun tahapnya, kalau dah selalu dok repeat cakap benda yang sama, aku rasa sengaja la kot.  Mungkin tak suka kot aku dok kacau dia kat tipon, salunya aku tak kisah sangat, tapi kali ni aku kisah.  Kisah sebab aku rasa cam rendahnya pandangan orang kat aku, aku tersalah type hanya sekadar gurauan pada aku, tapi benda tu jadi isu besar pula.  Kadang2 terfikir juga akan mungkin orang tak faham dengan apa yang aku maksudkan boleh menyebabkan orang lain tak berapa suka nak communicate dengan aku.  Kalau diikutkan kat ofis aku tu Idham dan Fadli salu buat aku bahan petang2 mengutuk aku dengan kata2 yang aku rasa kenkadang menyampah aku nak layan depa, tapi aku layan ja, aku pun kata kat depa juga"MJ.  "MJ" ni maksudnya mulut jahat, ya la aku memang geram juga, kalau depa kutuk aku.

Berbalik pada cerita asal, aku rasa dah seminggu pujuk, ingatkan betul2 dah tak marah, tapi ulang lagi, ulang lagi, aku pun naik geram la.  Aku dah mula menyampah betul2, bila aku cakap aku tak kisah, mula la cakap aku memang tak kisah sebab tu sebab ni.  Sebenarnya aku tak kisah la kawan dengan siapa pun, cuma ada tahapnya kalau aku dilayan macam pengemis tu aku kena sedar siapa sebenar aku, dan tak perlu lagi rasanya aku tunggu lagi.  Bila hal2 sebegini, aku teringat balik kata2 kenkawan, bila dikaji balik, mungkin ada betulnya. Cakap cam ni aku salah, cakap cam tu aku salah, kenkadang kita perlu fikir balik pro dan kontranya, faedah dan tak faedahnya pada kita, kalau dah kata kita macam2 mungkin itu sebenarnya unsur tak berapa suka kat kita, yang kita tak nampak dan perlu faham. 

Kalau sentiasa nak menjaga hati orang, hati kita orang tak jaga, rasanya sudah cukup untuk aku menamatkan apa2 yang patut.  Yang aku pelik, kata ada awek, tapi merajuk dengan aku semacam.  Mungkin ni sikap semulajadi dia la kot, adoiii susah la kalau aku selalu jaga hati orang, tapi orang tak jaga hati aku, selalunya lelaki yang menggilai aku akan memujuk rayu kat aku, dalam SMS atau call, padan muka aku kan.  Terbalik kot pula kali ni, aku jadi ikut pula cakap orang yang asyik marah2 aku, ntah la mungkin aku terkena mandrum la kot, sebab aku ni consider susah la juga nak caya dan tunduk kat orang.  Apsal aku nak rasa jeles kenkadang ek, aku pun tak tahu, betul la apa dia cakap, tapi kalau dia merajuk2 dengan aku tu tanda apa yer, aku juga ke ada perasaan.  Biar la aku ja yang faham dan semua ni aku simpan dalam hati ja, kalau cakap salah tak cakap pun salah, jadi isu juga, jadi satu bahan untuk dimalukan pun ada. 








No comments: