Tuesday, November 13, 2012

Susah Nak Faham

Susah nak faham orang kan, kalau buat sombong ada ja yang nampak, tapi kalau time dia buat sombong, erm tak nampak plak.  Fikir2 balik cam ada yang tak kena plak, aku ada buat salah ka, tapi buang masa juga kalau fikir benda yang tak berapa penting kawan aku cakap.  Memang pun kan, susah nak jaga hati orang kuat merajuk, aku pun suka merajuk juga tapi, dah tua2 ni sapa nak pujuk, pujuk hati sendiri ja la, layan lagu sedih keluar air mata plak, sebab tu aku tak berapa gemar dengar lagu jiwang melayu ni, nanti meleleh air mata aku.  Kalau kita dah rapat dengan orang tu, tapi bila dia buat tak tahu dan acuh layan tak layan, tu memang rasa sedih la kan.  

Aku tak layan dua minggu kang baru tahu kot, he he, tapi siapa la aku kan, nak marah2 sangat, dah orang tak nak layan kita nak buat cam ne.  Aku pelik ja kenkadang mesra sangat2 ngan aku, tapi kenkadang buat cam tak kenal aku, nape yer, part ni aku salu conpius, kenkadang benda kecik cam ni buat aku rasa malas nak layan orang, sebab aku tak faham apa sebab, mengapa dan kenapa? Apa salah aku tu yang kenkadang aku salu pujuk diri sendiri, positif positif untuk sedapkan hati dan minda.  Walaupun rasa kecewa dan sedih juga dalam hati, tak tahu punca sebenar, baik dok dendiam, kalau dok pok pek pok pek pun lum tentu orang suka, orang malas nak layan kan.  Sabar je la kan...dah orang tak suka, muhasabah diri jangan marah2, kalau dah tak tahan sangat bo layan je teruskan, walaupun dah rasa tersuka.






No comments: