Friday, November 23, 2012

Satu Hari Di Cameron Highland@17 Nov 2012

Tujuan sebenar nak ke negeri sendiri, tapi last minit tukar plan, yang ni memang kelakar juga pada aku, aku ajak Del pi Penang, last2 Del ajak aku pi Cameron Highland.  Aku tertidur, kalau tidak malam tu dah gerak pi Penang, aku rasa penat sangat, penat gaduh dengan orang kuat merajuk.  Ermmm sebab tu juga aku decide tak pi Penang kot, dah la aku rasa benda tu kecik saja, ntah la aku pun tak tahu nape aku tak pi Penang.  Mungkin juga down, sebab tu malas sikit nak gerak pi Penang, that's why aku ikut ja Si Del tu ke Cameron Highland@CH bersama dengan famili dia.  Aku rasa lama juga tak ke sana, memang ada niat nak naik, tapi tak plan betul, ingat nak bermalam la, yang ni memang pi balik hari.

Del janji pukul 6.30 atau 7.00a.m tunggu kat Menara coz dianya kawan pun naik ikut juga, so aku pun siap bangun seawal 5.30 pagi dah mandi walaupun dalam kemalasan dan kesejukan.  Jumpa di Menara TM pukul 7.00 then pi ambil kawan Del, kat Sri Gombak pula, sebenarnya aku rasa tensen gak tunggu orang lelama ni, menyesal plak aku tak drive, kalau bawa sendiri kan bagus.  I hate waiting, mungkin sekali sekala orang tunggu aku, tapi kebanyakan aku tunggu orang, tapi kalau dah tumpang orang kena la tunggu, yang aku tak berapa berkenan dengan orang yang nak ikut ni, pi rumah dia pun belum siap, tu first impression aku before aku tengok muka dia. Bila dia keluar dari rumah, buat muka cam tak suka ja, aku rasa cam x best plak. Sebenarnya Del ajak aku dulu, dia Del tipu kata gi dua orang ja.

Meneruskan perjalanan ke CH, kami stop dekat R&R Rawang, aku nampak dia dah mula buat perangai cam couple la plak, nak kena pujuk, gelis la aku tengok, pompuan sama pompuan.  Masa tengah layan makan nasi goreng, Oren datang tegur, aku terkejut juga, sebab aku tak perasan sangat, pas tu aku nampak Zila dan Kadok serta Sara, ada juga budak runner nama dia Redzuan dengan family.  Aku nampak sesuatu yang aku rasa tak patut, tapi lantak la hang buat hang tanggung la, aku malas nak masuk campur, cuma aku rasa sejauh mana hang marah dengan wife hang, tak patut la buat cam tu, bawa out station plak tu, siap makan satu pinggan, macam pengantin baru plak. 

Lantak la, aku apa susah, nak gaduh hampa bukan aku, so lepas tu kami teruskan perjalanan, hantar budak tak gheti kawan dengan orang tu kat Tol Tanjung Malim.  Aku jarang nak marah kat orang, tapi bila aku tengok dia dok buat muka, aku pun naik geram la sangat2.  Aku cakap kalau dia tak suka aku pi, aku suruh Del hantar aku kat Komuter, aku ok ja, tapi last2 dia yang decide nak balik.  Jangan harap aku nak buat baik dengan orang yang aku tak buat salah, tiba2 nak hangin dengan aku cam dia bagus sangat.  Aku tak kisah la sangat pi situ, next time pun boleh pi, cuma hari tu aku rasa nak tenangkan fikiran, sikit sebab nak hilang rasa down so kalau pi tempat sejuk best la sikitkan.

Sepanjang jalan, aku rasa tensen la juga coz tak leh nak drive laju2, banyak lori, so kita orang kena ikut bontot dia kan, nak potong tak lepas.  Tapi akhirnya sampai juga, sampai ja kat sana pelik tul, macam ada jin plak, lapor la pulak, bila sampai ja, asyik terlepas kedai makan, at last aku ngan Del layan makan ubi keledek rebus yang sangat sedap.  Tapi sebenarnya aku lapar nasi, tiba2 nampak Kedai Makan Zaki, kami pun singgah nak makan, nasib aku malang nasi daging merah tak sedap langsung, nasi pattaya Del juga, so aku tumpang makan nasi dia sikit.  Tapi aku ok ja, selalunya aku memang susah nak sesuaikan makanan tempat orang berbanding dengan makanan utara.  Kalau area utara aku ok ja, dah masuk kawasan lain aku memang ada masalah sikit.

Awan cantik, sepanjang perjalanan ikut jalan Simpang Pulai


Yeay, dah sampai kat kat CH

Makan kat Kedai Makan Zaki

Family Del lalu ikut Tapah, aku nasihatkan Del lalu ikut Simpang Pulai, sebab jalan dia lebih ok, so kami bertemu dekat KEA Farm, sebab kat situ banyak sayur, tapi otw ke sana kami ada la singgah juga tempat sovenir dan sayur2 di tepi jalan.  Saja la dah lalu takut nak balik karang tak singgah so kami ambil kesempatan awal tu untuk singgah dulu.  Aku rasa penat sangat sebab bangun awal dan malamnya aku tidur hanya sejam dek kerana tertidur awal pukul lapan tu. Terkejut gaduh ke apa aku tak tahu, yang aku pasti aku penat semacam la, macam keje berat sangat.  Gaduh dengan orang yang rapat memang buat kita sedihkan, merajuk manja gitu.

Bergaya kat KEA Farm

Aku dan anak saudara Del

First thing aku beli masa sampai kat sana, T-shirt kat orang merajuk la, cari tercantik dan terbaik demi nak pujuk tau, kalau tak nak cam ne, sedih aku taw.  Kemudian baru la aku beli Fridge Magnet, sayur, baju, strawberry, jagung, dan bantal untuk bawa balik kat KL.  Masa nak balik hujan turun, kami stop kejap kat Kilang Cokelat, kemudian sampai kat Simpang Pulai Del, berhenti dekat Petronas solat, kami singgah di R&R Tapah untuk makan, ramai orang singgah untuk makan, untuk menghilang rasa mengantuk aku hanya makan bihun sup.  Sampai di KL dekat2 pukul 10 lebih, aku rasa sangat penat dan tenat, so lepas mandi aku lentok dan lena terus, pagi Ahad rasa cam ular melingkar, sakit badan sebab letih. 

Del dan Famili

Aku bergaya sat depan signboard Equatorial










No comments: