Monday, July 23, 2012

Baran

Skit nak share pasal orang baran ni, tak tahu la nkorang setuju ke tak, aku nak tulis apa yang aku rasa dan apa yang aku nampak.  Sebenarnya apa yang aku nampak pasal orang baran ni rasa dia ja betul sebab tu dia nak marah kat orang tak tentu pasal, dia ingat dia bagus la kot.  Time dia buat lawak kita kena follow lawak dia, time kita wat lawak ngan dia mula la nak meninggi sora nak marah2, suka tak orang cam ni.  Satu lagi aku tak berapa nak gemar dengan orang, kalau ada anak bini, ka ada laki ka menyusahkan orang.  Dah la ayat yang keluar dari mulut dia ikut sedap hati dia, pas tu tak fikir dia tu sapa banding dengan orang yang marah. 

Ada kes orang baran sanggup call nak marah orang lain semata2 nak marah bos bini dan check wife dia kena stayback kerja tu atas urusan apa, yang aku tak tahan tu dia call GM@Pengurus Besar, sedangkan dia hanya orang biasa-biasa saja.  Ada juga yang datang serang office sebab nak marah boss sebab bini dia salu balik lambat, ya la bini dia manager dia tu penguatkuasa saja, sudah tentu workload tak sama.  Aku tak suka orang cenggini memalukan orang dan menyusahkan famili sendiri.  Masalah lain juga timbul kalau awek atau bini dia berkawan dengan kita, asyik sport check, menyampah aku terketaw ja awek dia aku tengok.  Yang aku pelik kenkadang si pak we baran kongkong awek dia cam dia alim beno, bila tengok perangai sebenar tak la alim sangat.

Ada plak orang baran ni, kita call2 terus kena marah, walaupun kita tak tahu apa-apa.  Orang macam ni sebenarnya sebelum ni berlakon la kot depan orang cam kontrol macho dan kontrol hensem, tapi semuanya terlepas bila dia marah sangat.. Orang yang tak bersalah tak pasai2 terkejut, tapi dah chop la perangai dia sebenarnya macam tu la.  Aku tak berapa gemar sangat nak bercakap dengan orang baran tak kira lelaki atau pompuan, marah ntah apa2 dia ingat orang suka sangat nak dengar dia membebel. Bebel la selagi ada orang suka nak dengar, kalau kena buku dengan ruas baru la dia tahu bebelan dia tu orang suka ke tak?....




No comments: