Friday, July 20, 2012

Australia oh Australia

Aku cam nampak jalan je ke Ausie, rasa cam nak ke Syney atau Perth, lelain tempat next time le.  Janji dapat menapak ke negara ni.  Ni yang aku nampak, kalau setakat Indon atau Singapore, cam leh jejak salu ja, dekat cet.  Aku nak gi trip yang leh katakan jadi satu kenangan yang indah, bukan sekadar jejak kaki, cakap kat orang "aku dah pi" setakat mana pi, kalau pi saja yang tu tak masuk, yang ni tak masuk.  Kalau boleh aku nak experience aku dapat kasi knowledge kat orang yang nak pi.  Kalau setakat pi tapi miss places yang best2 untuk dilawati aku tak nak. 

Aku nak semua tempat yang aku jejak ada kenangan indah, ada benda yang boleh dikongsi untuk tip bersama pada orang yang first timer.  Kalau boleh semua negara aku nak lawat, tapi KPI aku satu tahun 3 negara, mungkin boleh menjadi lebih.  Hik2 gaji pun dah naik ni ingat nak tukar kereta tapi dengan perangai aku yang suka jenjalan ni, buat aku 50-50 plak nak tukar kereta.  Memang dah lama pasang niat nak tukar kereta ni, nampak plak Honda City keluar model baru, melonjak2 la keinginan aku nak tukar ni.  Insyallah semoga allah perkenankan apa yang aku nawaitukan. 

Tapi Australia aku harus pergi hujung tahun ni, ni destinasi wajib walaupun aku bukan negara aku suka sangat, bila aku tengok budak Amal tu pi Sydney baru la aku terasa jatuh cinta dengan Australia.  Kalau tidak aku tak terasa sangat, nampak cantik dan teruja plak aku nak pi sana.  Kalau kembara setakat nak pi dok lam hotel makan2 aku tak mau la, aku nak tengok tempat menarik di sana.  Aku rasa impian akan terlaksana kot sebab bulan September ni ada MATTA Fair, so kena simpan duit booking la.  Unless aku tak sabor beli kereta dulu tu may be plan berubah.  Yabedadu...Ya allah sukran..




No comments: