Wednesday, July 18, 2012

Baju Raya Oh Baju Raya

Sungguh tak sungguh dah nak dekat puasa dah ni, aku lum ada sehelai baju raya pun ni, apa harus aku buat, nampak gaya cam kena beli ready made je.  Kalau aku beli yang aku takut sama dengan orang, kalau aku tempah nampak cam tak akan siap, sebab criteria aku lain skit nak tulang belut la, nak ni la.  Walau apa pun terjadi nampak gaya aku memang kena beli baju ready made, dah tak dan nak buat la.  Akunya taylor tu sejak menikah balik ni nampak cam tak boleh nak buat ja.  Kalau aku tempah sure dapat lepas raya, so better aku KIV dulu kain sutera yang aku beli kat Trengganu masa pi majlis Tiaranita tu.

Salu baju ready made aku beli juga2 tiap kali raya, cuma rega dia kalau aku suka tu semua hat mahai2 tu yang aku menyampah, kalau yang sempoi memang la tak berapa berkenan, dah adat la tu. Taun ni dah kena banyak helai tak taw la aku pilih spec sama ka untuk semua baju, kalau ikut spec lama lingkup la aku.  Baju kurung yang cantik dan nampak lawa semuanya mahai skit kalai standard kain cotton leh la dapat RM100 below.  Tu pun kenkadang awai2 posa dia up price tinggi skit bila dah tak abis baru la dia down balik.  Tengok la macam mana apa yang patut dibeli dan berapa helai aku nak beli, kalau cantik beli banyak helai, kalau tak berapa cantik..paham2 ja la..





No comments: