Sunday, July 1, 2012

Amarahku

Amarahku naik 200 degree bila parking lot aku diambil orang, mana taknya, balik2 penat nak park kete, tengok2 ada je kete kecil dok park comel ja kat tempat aku, cam tak tak taw plak parking lot tu orang punya.  Sengaja ambil la tu, of course dia taw parking lot dia kat mana, aku rasa sebab parking lot dia salu kena ujan that's why dia ushar parking lot aku.  Memang mengamuk sakan la aku malam tu macam nak pecah.  Ntah setan apa merasuk aku menjadi pemarah, salu aku cool ja kalau orang ambil parking aku, tapi aku marah sangat tak tawa nape, apa la aku nak marah pak guard tu dia bukan taw apa pun.

Memang management yang take over jaga kami punya maintenance agak kurang skit, besaq kepala macam ada somebody behind je.  Dengan guard2 tu aku tengking punya la nak marah, actually dia tak bersalah pun, tapi kesalahan tu terpaksa dilemparkan kepada dia sebab, sebelum tu aku ada call dua orang yang incharge dalam ni, dan aku rasa jawapan dia memang boleh buat customer marah kalau depa ni jual product. Masa tu pukul 9.30 dia cakap, keje sampai pukul 10.00pm, guard not around, macam mana dah abis keje.  Memang tak boleh blah jawapan dia cam dia plak taw guard tu tak dak kat situ. 

Pak guard datang lenggang lenggong dengan badan macam burger overloaded buat aku lagi menyampah, dah la aku pi cari sorang pak guard kat bilik pun tak dak.  Dia datang macam baru balik dari pasar malam, siap mention saya dari rumah, what the hell, of this kata keje abis pukul 10.00p.m dia ada kat rumah.  Memang aku tak faham, kena serbu badak sumbu la aku marah dia.  Aku snap pic kete tu post dalam group owner house tu then aku start la complaining their services.  That's why aku tak suka marah, bila aku marah, kuaq la ayat2 bisa yang lagi bisa dari ular senduk.  Bukan satu hari dia park dekat lot aku, ari dua ari pulak tu adus memang tak boleh blah punya kete, bikin ati gua panas, nasib baik aku ada training tiga hari dekat hotel.

So muhasabah diri kejap dengan jauhnya aku dari melihat parking lot aku diambil orang, boleh la aku hindari dari perasaan marah aku walaupun di sudut hati aku takut balik rumah parking lot aku diambil atau masih ada kete puaka tu.  Sebenarnya management dah rantai dan aku juga dah tulis surat berhantu kat dia yang berbunyi".....", tak yah tulis la sebab aku rasa agak kasar la..he he he.. Dan akhirnya hari terakhir aku training, balik2 dalam pukul 2.00pm macam tu, alhamdullilah parking aku dah kosong, kereta kecik tu tiada lagi dia tempat aku, nun di sudut sana aku nampak dia parking dekat dengan dinding. Baru sedar parking lot dia kat situ atau sengaja ambil tempat aku sebab lot aku tu cam strategik skit.




1 comment:

zulhassan said...

sabarlah sayang jgn marah2