Saturday, July 28, 2012

Saya Dah Ada Baju Raya

Tahun bersejarah bagi aku sebab lupa nak tempah baju raya.  Nak kata apa lagi, beli saja la, bukan tak biasa, almost every year baju yang glemer skit tu aku beli.  Dah menjadi kebiasaan kalau ada open house tempat yang aku rasa kena pakai baju lawa skit, aku akan pi beli baju.  Alhamdullilah dah jadi  ada pun baju raya untuk aku, walaupun mahal skit rasa cam berbaloi pula dapat baju yang cantik tu.  Aku juga beli kerongsang, yang aku rasa berkenan la tu.  Kalau idak aku suka beli kerongsang kat Avon, sebab kerongsang dia tahan lama, biar la mahai skit tapi color dia tak pernah pudar compare dengan kalau beli yang murah, pin dia asik rosak ja.

Baju raya yang dapat saya beli ready made hanya la baju kurung sulam, harga tak perlu dinyatakan, kalau dah beli tempat2 cam Kraftangan tu, pi la tengok sendiri.  Yang aku suka baju kat sana sebab quality dia dan design dia menarik juga. Pada aku tak perlu berkira sangat kalau nak pakai yang selesa dan cantik, kena kuaq lebih skit.  Bukan nak melaram untuk mengorat tapi sesekali perlu tampil bergaya untuk kepuasan diri kita dan dah penat keje tu pakai la yang mahal2 skit.  Tapi tahun ni kena beli banyak skit sebab salu aku ada 5 helai ke atas baju helai, tak taw la dapat ke idak aku cari banyak2, kalau yang tak comel memang banyak.  Tak perlu la nak tunjuk baju raya kat sini kot sebab belum raya lagi, nanti basi.

On the way balik dari Kraftangan aku ingat nak singgah SOGO jap, tapi bila masuk ikut jalan Chow Kit, jem bazooka, aku ghimas dan letih walaupun tak boleh berpuasa dah makan brakfast tadi, aku rasa kena kuaq cepat2.  Sambil berdoa dan cilop2, akhirnya aku dapat kuaq dari kelompok jem melalui jalan tengah terus ke Stesyen Bus Putra.  Balik dari situ, cuci kereta kejap, balik rumah tidur sejam, bestnya sebab dapat cover penat.




3 comments: