Thursday, April 5, 2012

Kadang2 Kita Tak Perasan

Banyak benda kalau boleh aku nak share dengan semua, salah satunya sikap orang ketika bercakap atau berborak.  Adakalanya kita terlepas pandang akan kelemahan diri sendiri, ada yang kutuk orang rapat tapi tak tengok diri sendiri.  Ada juga konon2 pandai komen orang tapi diri sendiri, ha ha ha aku nak gelak pun ada.  Komen hangit ni salunya orang ni konon2 direct to the point la, cakap depan2 la, aku kenkadang banyak benda yang aku nak cakap depan, tapi masih lagi la aku control.  Sebenarnya aku consider pompuan yang cakap direct gak, but certain benda aku pertimbangkan sebab aku pernah lalui situasi tu, tak kira yang baik dan yang buruk.

Apa aku nak cakap ni kalau sesetengah orang komen orang tu cam ni la cam tu la, aku sebenarnya ada benda yang aku sorok nak kata kat dia tapi aku tak la kata depan2.  Nak taw kenapa sebab aku rasa kalau aku kata mau berubah muka dia, tak cakap setaun dengan aku.  Jangan ingat aku gelak2 aku tak de perasan, ha ha aku lebih jadi bisa dari ular bab2 kutuk orang ni, tertusuk duri sembilu, luka tak baik la kot.  He he, jangan main bantai je, kenkadang sikap orang yang tak respek orang ni memang nak kena le kot, kalau aku tak bantai ada orang lain la bantai.  Aku diam aku wat tak taw bukan maksud dia menang, aku diam sebab kumpul bahan ha ha...mau sekali kalau dia bantai aku sekali ni tarak tunggu la.

Aku tak berapa gemar dengan orang cenggini, apa yang aku cuba fahamkan may be dia orang ada masalah dalaman, masalah peribadi yang membuatkan diri sendiri stress tak tentu hala.  Sebab tu cara tutur dan cakap dengan orang terbawa2.  Unless la kalau dia tu nabi, tak de wat salah langsung, nak komen dressing aku he he he, dia ingat dressing dia bagus sangat, nak komen taste aku, sama le aku tak suka dengan taste dia, nak komen barang aku beli dan aku pakai, aku rasa dia faham2 sendiri la, dressing dia tak nampak pun high taste.  Nak komen aku gi jenjalan mana2, suka ati aku la aku lum kawin, tak dak tanggungan.  Nak kondem apa aku tulis lam fesbuk, suka ati aku la wall aku, nak kondem aku kawan dengan sapa2, suka ati aku la aku senang ja dengan sapa aku kawan. 

Memang tak boleh blah orang cenggini, ada masalah jiwa agaknya....

No comments: