Thursday, April 5, 2012

Parking Lot

Just nak share skit pasal benda ni, may be you all ada mengalami benda yang sama, acap kali aku alami, that's why aku nak share skit.  Parking, semua orang cari parking kereta kan, tak mudah kalau tempat2 cam KLCC dan Midvalley yang sentiasa ja ada orang masuk.  Bukan tempat ni saja parking problem ada di mana-mana saja, aku bukan nak cakap pasal tak cukup parking ke apa, apa yang aku nak cakap kat sini adalah peel orang yang terhegeh-hegeh nak kuar dari lot parking.  Lama dah aku perhatikan setengah sikap orang2 yang nak kuar dari parking lot ni, ada yang macam sesaja wat susun ni susun tu, macam la parking lot tu dia bayar untuk satu hari satu malam. Buka pintu belakang, aku tengok tak benda yang dia beli sangat masa berjalan masuk parking, tapi gaya cam shopping bagai.

Kenkadang aku bersabar kalau family car, tapi salu sangat orang yang cam ni actually aku rasa cam sengaja melambatkan2 dan sayang benar nak keluar dari parking tu.  Yang aku pelik, bila time aku tak sabar2 plak orang tunggu, dengan rasa kesian aku start enjin kejap je terus jalan, tapi kalau family car memang la kenkadang menyakitkan hati orang, tak kira bangsa la, apa yang dia buka bonet tu dan ambil aku tak nampak pun.  May be hati perut kurang bersih, sebab tu sengaja nak tunjuk style dia buka bonet kereta dan buka pintu belakang, walaupun masa berjalan masuk ke kereta tadi sebenarnya tangan kosong.  Adoi ada juga manusia cam ni, kalau aku nak cakap kereta dia mahal ke murah tu kira personal, tapi kalau dah salu buat mau juga kuar ayat tak padan kereta, bla bla bla...

No comments: