Monday, June 17, 2013

My Master@MBA First Class

Worry so much bila nak masuk class, anyway bila dah join dengan geng2 baru dalam class yang sama, feeling better and happy.  First of all must change life style cam lecturer cakap, kena lupa sekejap duniawi enjoy, duniawi jenjalan, now apa yang penting baca buku, assignment dan group study.  Wah dah lama tak study rasa cam kelakar pun ada, tapi certain subject cam ok sebab based on experience di tempat kerja dan contoh2 pun kita cam senang nak faham, unless kalau budak2 baru cam blur la skit sebab pengalaman kerja baru setahun jagung. Tapi so far classmate nampak cam baik2, ok la tak nampak muka cam pecah rumah. 

Aku yang risau class account, walaupun masa sekolah dulu aku kelas account tapi aku memang tak suka account.  Ntah kenapa aku pun tak tahu may be tak kena dengan jiwa aku yang boros agaknya.  Ermm, kena baik2 dengan geng2 la kalau nak pandai sebab dah lama tinggalkan kalau tidak ketinggalan la.  Harap2 peringkat master account tak la seteruk masa degree dulu, aku cemuih la wat keje kira2 ni.  Nak balance la nak ambil kira factor tu factor ni, memang bosan.  Tapi semuanya ada compulsory, so kena belajar la juga mana boleh escape demi MBA, aku akan rajin la kot. 

 Jangan tak tahu dalam hati sudah ada niat mau beli meja study, walaupun baru satu hari masuk class.  Biasala bunga2 cinta study di peringkat awal, lepas tu study atas katil juga. 






No comments: