Monday, November 4, 2013

Instinct Atau Gerak Hati

Gerak hati dengan diri aku sangat kuat, kenkadang aku malas nak baca gerak hati aku ni, coz what, salunya betul tu yang aku malas tu.  Kalau dah betul mula la rasa terer rasa aku la Queen taw semua tapi cam ne, dah allah anugerah akunya gerak hati salu cam betul cam ne aku nak elak ni.  Tolong la, kalau boleh aku x nak ada gerak hati cam ni, sebabnya menyusahkan hidup aku nak dekat dengan orang pun, sebab aku dapat rasakan apa yang terlintas dia hati depa.  Susah hidup aku juga kan.  

Tapi gerak hati ni aku ni ok juga kalau ada orang berniat tak elok aku dapat rasakan tapi aku cuba nak deny la kenkadang apa niat orang tu, tapi sebenarnya apa yang aku rasa tu lebih benar dari apa yang cuba aku elak.  Tapi kalau sekadar ala2 gerak hati aku ni cam boleh agak la yang berlaku juga cuma aku susah nak cakap kat orang apa yang aku rasa tu sebenarnya benar dengan apa yang berlaku, tak moh la riak sangat sat gi melawan kuasa tuhan plak.  Cuma yang aku rasa itu pun anugerah allah juga, bukan aku sendiri bikinkan.  

Gerak hati ni elok time orang nak kenakan kita, tapi menyusahkan time kita nak evaluate orang.  Jangan la obses sangat percaya dengan gerak hati kita, tapi percaya la pada kuasa allah dan back to agama jika apa yang musykil jangan fikir kita je betul nanti masalah jugakan.  He he tu yang aku rasa selama ni bila dah salu baca gerak hati kenkadang sukar nak terima kenyataan kalau gerak hati kita tak betul.  



No comments: