Friday, December 16, 2011

Walkrace 12 Hour International

Lepas TIBI Run, aku gi Melaka plak, balik lepak kejap umah Fanim, rehat dalam sejam setengah kami bergerak ke Melaka.  Hari Sabtu biasalah Hway jem, so merangkak la juga, bila masuk simpang R&R Nilai ramai yang stop so panjang la jem sebab ramai nak masuk makan kat situ.  Rasa cam lama gak bila jalan jem2 ni.  Risau juga aku tengok accident pun banyak sepanjang jalan.  Ingat2 balik apa le aku wat keje bodo, gi jenjalan cam ni aku tak nampak nikmatnya pun, tapi semua orang ada minat tersendiri. So aku tak leh komen lebih2, cam aku main futsal kuku kaki berapa kali tercabut tak serik juga main lagi.  Sekadar experience aku suka mencuba, kalau best buat lagi kalau tak best cukup hanya sekali. 

Kami yang gi event ni, Aku, Fanim, Wan, Rehan, Emi dan of course ada geng TT yang masuk yang aku kenal la, Bro Azhar, Zul, Azlan, Cha bella, Azri, Irma dan Hanisah.  Ada gak wajah2 yang kukenali tapi aku tak tahu nama dia, budak TM pun aku ada nampak juga cuma aku tak kenal, Wan kenal la budak tu.  Bila nak start cam kelakor skit minah2 ni semua datang on time so nak cari bip la kecoh la sikit, tertukar la, tapi ending ok jumpa ja bip tu.  Aku jalan ngan Wan, Emi dan Rehan, Fanim biasa la buat individu.  Aku tengok pejalan2 kaki ni semua bersemangat kecuali aku ngan Wan jenjalan cam nak gi makan angin. 


Kami jumpa kat situ beramai2 kat registration lepak dan minum, lepas cari tapak khemah dan bina khemah.  Event start pukul 8.00 malam.  Aku tak ingat berapa aku buat antara 14 atau 15 loops je, lepas tu aku tak nak menyiksa betis aku dengan kekejangan muscle tergempaq tu, biasala bersukan akan rasa kejang muscle tu.  Aku cuma tak nak menyiksa diri aku, so Wan pun aku nampak dah sakit kaki so aku decide la nak stop ja, lepas stop aku rasa mengantuk sangat lalu aku baring dan lena saja atas simen tu tanpa rasa malu kat orang yang lalu lalang.  Ala bukan depan kenai aku pun, he he lantak la tu memang prinsip hidup aku as long aku tak kacau nko aku buat apa aku suka, jangan kondem2 aku ek, ada effect ka?


Campsite


Bina Khemah

Kami borak2dengan coach pelumba kaki Malaysia la kami minta ubat dia la, dia marah kami stop sebab dia cakap nanti malas, tambah makan la memang la aku rasa malas, rasa penat sebab bangun awai TIBI run pun tak abis gi.  He he memang malas dah makan kenyang rasa nak cari bantal saja. Rehan, Wan dan Emy balik awal, aku sambung sembang dengan Hanisah sebab aku tengok dia pun dah stop tak nak jalan dah.  Azri dan Azhar lena ja masa kami sembang tu, lepas tu depa dua orang bangun sambung 2 round gi kot, pas tu stop.Cuma malam tu aku rasa special skit coz ada gerhana bulan aku sempat snap photo bulan, esok pagi lepas breakfast kat Mc Donald, bersama2 aku, Fanim dan Azri balik KL bersama, Irma ngan Hanisah stay sebab nak jenjalan.


Before event start


Gerhana Bulan masa pukul 12.00 aku amik ni

No comments: