Saturday, December 3, 2011

Bosan Wei

Aduhai kalau tiap2 bulan cam ni mati la aku wei, kalau dulu aku elok je, tak le kena penyakit ni, ni dah jadi routine plak bila period badan lesu, seram sejuk semua ada, kena tidur pakai gebar tebal.  Dulu kebal ja, bila mai period elok ja dok meloncat main netball, pi sana sini la ni aku tewas, aku dah lemau, hish apa pasai aku jadi cam ni hah.  Soklan yang aku sendiri tak leh nak jawab.  Bosan la kalau asyik demam bila period ni, hish cam mana aku nak gi jenjalan ni, nanti kenkawan bosan jalan ngan aku, automatic aku diam membisu tak berapa nak layan orang sangat.  Tengok orang yang aku tak berapa berkenan terus pusing muka, adus kesian orang tu, berdosanya aku.

Semalam aku sakit kepala tiba2, memang la aku salu sakit kepala, tapi tak tau la semalam masa tengah drive nak balik tiba2 sakit pala yang dahsyat menyerang aku.  Sampai ja kat rumah aku terus baring, sedar2 pukul 3.30 pagi, bayangkan la dari pukul 7.15p.m aku lena sampai pukul 3.30 pagi.  Dasyat kan, dengan tak mandi tak makan, yang aku nampak lepas buka mangga rumah adalah bantal.  Risaunya aku dengan penyakit simple yang menggugat hidup aku ni. Sikit2 nak demam, sikit nak demam, huh tak kuat dah la aku ni, dah tua agaknya sebab tu asyik tak kuat ja.  Jangan ada sakit lain udahlah aku tak nak la siksa body aku saja.

Awal pagi aku bangun masak sup ayam dan masak nasi, untuk cover makan ubat, lepas makan ubat aku rasa tak dak kesan pun.  Sebab tu aku malas jumpa doctor, kalau jumpa pun ubat tak memberi kesan langsung kat aku.  Silap la hari ni aku masak sup guna perencah adabi, aku rasa tak sedap la, sebenarnya aku suka masak sup cara biasa saja, sebab lagi sedap pada aku la, kalau guna perencah tu aku rasa keras sangat bau dia, so hilang selera aku.  Erm tak pa next time aku masak cara aku masak sup salu tak yah guna perencah2. Berat kepala aku makan ubat pun tak baik, nak tidur pun tak lena, nak kuar umah pun malas, kaki macam terikat saja kat rumah yang membosankan ni.  Tengok TV pun tak best, nak wat apa pun tak best, semua period punya pasal...eeei menyampahkan jadi pompuan.



No comments: