Thursday, December 15, 2011

Minggu Touch Up Rumah

Ada ka dalam demam2 aku gi amik MC, balik gi pejabat pos nak bayar duit pembentungan aku jatuh terduduk sebab kaki sebelah kanan aku masuk lubang.  Kaki aku ni memang reject dah masa main netball form six dulu aku terjatuh masa nak tangkap bola, tu la liar sangat jadi center padan muka aku, kaki aku ni dah berapa kali jatuh, semuanya bila masuk lubang la.  Malunya aku time tu tuhan ja taw, ada plak seorang apek ni mai sua tangan untuk aku bangun.  Terjengkek-jengkek aku masuk dalam pos ofis tu, tuhan ja taw betapa sakitnya kaki aku masa tu.  Aku gi amik mc ari ni ntah tiba2 aku rasa semacam ja badan masa bangun tadi 5.30a.m tadi. Demam apa pun tak taw, bukan demam sebab aku gi walkrace ni demam sebab aku tersampuk kot dalam mimpi. 

Semangatnya nak kemas umah sebab aku nak wat house warming, so kena la kemas umah sikit, erm tak leh la nak tunjuk apa aku buat sebab lambat lagi nak buatnya. Wah cam surirumah la kemas bilik, mop bilik, vacum, wadus patut arr bibik larik, penat gak wat keje cam ni oo. Banyak benda yang aku rasa macam kelakor sangat aku buat pasal rumah2 ni tukar mentol la, mentol lampu aku ni jenis apa ntah semua terbakar, mai dari China kot aku buka ja terbakar2 aku buka ja terbakar. So last2 aku decide beli mahai skit supaya aku tak susah nak menukarnya, terpaksa la beli tangga, dengan kaki2 sakit aku panjat tangga kalau aku jatuh terkangkang mesti orang kata sebab aku pi lari n pi jalan kaki. Punca utama aku beli tangga tu sebab aku jaki tengok kipas aku yang berhabuk hitam tu, hari ni dengan kaki yang tak ok dapat aku cuci kipas aku yang itam sikit berhabuk tu dan tukar lampu, jadi mekanik pula aku,  terer gak la aku ni kan.

Alhamdullilah hampir sempurna rumah aku cuma aku rasa aku perlu buat sesuatu untuk bilik ketiga, aku tengah fikir macam mana nak reduce kotak2 dalam bilik tu, aku telah cuba untuk buang tapi rasanya semua benda masih berharga untuk dibuang.  Rasa cam nak buat bilik solat, tapi memandangkan rumah aku ni kecik ja so aku terpaksa fikir cara untuk minimize space la.  Tak pa la aku fikir later la untuk bilik ketiga ni lepas2 aku buat house warming la.  Target house warming aku New Year ni, so insyallah aku dah mula cari menu untuk buat makan2 tu. Nak masak aku tak pandai la nak masak banyak2 kalau untuk dua orang atau 4 orang ok la.  Aku boleh masak air ja la, dengan masak nasi lelain tak reti la, takut membazir la, kalau kat camping dulu aku memang tukang masak, depa cakap sedap ja kalau aku bancuh air. Air yang aku bancuh tu bukan taste aku, untuk depa aku bancuh gula sikit, kalau akunya teh sebenar manis la, aku suka minum air manis, ikut tuk aku la ni. 

Shoe rack aku kosong ja, kasut dalam kete berlambak.  He he so aku pun ambil dan bawak semua kasut aku tu dengan kaki aku yang sakit ku gagahi juga sebab tak moh la semak2 kete aku yang memang semak cam hutan belantara tu.  Pasrah ja la kete aku naik sorang, umah aku sensorang so kalau semak ke hape ke aku ja yang nampak kan...aku ja yang sakit hati..

No comments: