Friday, December 16, 2011

Larian Amal@TIBI Run

Hari Sabtu lepas bersamaan 10 December 2011, aku and the geng masuk larian TIBI, bukan target apa2 oun, coz ni kali kedua aku masuk, masuk untuk support charity run yang aku rasa orang Malaysia tak berapa nak support larian sebegini.  Banyak yang suka berlari tapi lari untuk yang glem2 je, mana nak lari charity run ni, aku rasa Malaysian Government perlu educates la generasi muda untuk program2 sebegini. Dengan semangat aku bangun awal pagi, aku ni kalau dah bangun susah la nak tidur balik walaupun program ni start lambat untuk aku yang lari kategori fun run ni, last year masuk termuntah aku, sebab jalan yang bukit2 tu.

Aku as usual mana leh pakai t-shirt cover2 body mesti aku akan buka baju tinggal baju singlet ja kat dalam, ni dah memang tabiat aku bila bersukan, kalau tinggal sport bra lagi best, banyak udara masuk best sikit kalau berpeluh.  Tapi kan sekali ni aku nampak ramai plak orang melayu masuk, time bila aku nak buka baju aku ni, he he, sib baik Wan dah offer aku buang t-shirt letak lam kete so aku dengan selambanya buka. Kali ni aku, Rehan, Wan, Fanim, Kaulat tak macam tahun lepas, Shapiq and Nomi pun ada.  Tapi ada pertambahan dari Kak Noi, Ifa, Karimah dan dua tiga orang lagi yang aku tak kenal.


Bergambar before run


Aku dan Wan posing kenangan

Best lari kali ni sebab banyak kenai marshall yang bertugas, kalau dulu lari cam nak mampus naik bukit sebab tak tahu jalan sekali ni relaq ja sebab dah taw liku2 bukit.  He he.  Aku memang plan mau pakai skirt sebab skirt aku tu aku rasa cam selesa skit.  Lepas abis lari usha sana sini tengok orang yang aku nak tengok, he he he.  Kami gi layan makan nasi lemak kat Kedai Tang Ling, yang konon2 dikatakan sedap, pada aku tak sedap langsung, sib baik ada orang belanja sapa nama dia Tembun, aku tak kenai tapi geng product la. 

Over aku lepas lari, lepas buka baju dan kasut Adidas baru beli


Bersama geng TM


Geng TM budak baik yang ceria

 
Balik dari makan lepas umah Fanim, petang nak sambung gi Walkrace 12 Hours kat Melaka plak, dengan tak tidur aku dok main fesbuk guna laptop kecik aku bawa.  Mati la malam ni aku mesti kantoi coz tidur tak cukup.  He he apa2 pun aku buat semua ni juz for fun dan untuk menghabis masa lapang aku, tiada aku harapkan apa2 pun.  Bila rasa nak menyakitkan kaki tangan aku aku stop la, cam makan la jangan makan sampai buncit bila rasa kenyang stop la, sebab tu orang cakap aku makan main2..tapi tu akunya style la kalau tak boleh jangan paksa.


 

No comments: