Thursday, January 5, 2012

Kesan Dari Itu

Nak tahu apa aku masukkan kesan dari itu, he he of course la kesan dari naik bukit turun bukit pi masuk hutan tu.  Sesungguhnya aku amat bersyukur tapak kaki aku tiada sebarang luka walaupun aku berkaki ayam sepanjang pendakian, itu satu kesan yang baik pada aku.  Masa aku panjat Broga aku eksyen sebab aku tak rasa sakit pada betis kaki aku, tapi turun bukit naik bukit Taman Negara ni lain macam sikit, aduhai betis kering sakit semacam ja, keras jalan pun contol nak buang air besar pun masalah unless guna tandas duduk.  Ni azab yang aku rasa paling tak tahan, nak jalan pun cam OKU saja, aduhai kalau duduk lama2 aku rasa sangat bermasalah untuk bangun dan duduk, terkenkang saja jalan, fuh rasa cam serik saja.

Kesan dari itu juga aku aku demam masa period, salunya aku akan lentok hari pertama period saja, tapi sekali ni aku lentok 3 hari 3 malam mula hari Rabu memang mendownkan aku.  Aku tidur dekat meja aku, aku tidur dalam bilik la, ofismate aku cakap aku tersampuk hantu hutan sebab mulut aku cabul masa utan, memang dia ni kurang asam skit salu nak cari pasal dengan aku.  Aku rasa cam demam urat saja, urat terkejut sebab naik turun naik turun kot.  Fire drill kat opis jangan harap la aku nak turun disebabkan period pain aku ni aku menyorok lam bilik dengan kawan aku sorang lagi, kalau kena marah aku ada reason la.  Aku nak kemas rumah sebab nak ajak kenkawan datang makan kat umah pun rasa malas.  Nasib baik aku ajak hari Ahad so aku ada masa untuk kemas rumah aku, nasib baik juga semua aku outsourced ja makanan2 aku kalau aku masak memang tak termampu aku nak masak semua tu.  Tapi aku buat juga sikit kalau sekaligus tak larat, badan cam sakit sangat, makan ubat pun tak berkesan untuk badan aku. 

Dah tua2 ni memang la penyakit period pain ni muncul tiba2 sejak aku balik Beijing tahun 2010, tak tahu kenapa masalah ini muncul kat aku yang salu tak dok diam, bila kena cam ni barulah balik rumah jadi pompuan tido je kat dalam bilik, kalau idak merayap la semua shopping complex selagi tak bosan,  padan muka aku sendiri.  Nasib badan





No comments: