Friday, August 24, 2012

Cintaku Beralih Arah

Ermm..nie yang dikatakan cinta boleh berubah, he he bukan semestinya cinta dengan manusia ja boleh berubah cinta juga boleh berubah pada barang2 yang kita suka.  Susah rupanya nak setia pada satu brand, walaupun dah suka gila dengan barang tu tapi disebabkan factor lain2 kita juga akan berubah cinta pada yang lain.  Dulu aku setia, sekarang aku dah tak kisah dah, sebab apa aku tak kisah, may be cinta tak semestinya setia la kot.  Kalau cinta dengan orang pun boleh berubah tak kan cinta membeli barang pun ubah. 

Apa yang aku nak cite kat sini adalah keconfusesan aku nak membeli kereta baru, aku sebenarnya syiok gila dengan Honda tapi balik kampung hasutan kakak atau hasutan sapa saja, aku terbeli Toyota.  Ni decision aku yang paling tak boleh blah, aku rasa dah bertahun aku tunggu nak beli Honda tapi aku booking Toyota.  Anyway alhamdullilah tercapai juga niat aku nak tukar kereta baru, cuma yang menjadi persoalannya nape cinta aku berubah, aku siok sakan dengan honda tapi aku beli Toyota, ayat ni aku repeat sebab aku sendiri rasa cam tak caya apa yang aku buat. 

Apa apa pun aku dah booked so aku kena la bersabar sehingga sebulan, kereta ni aku beli plet Penang, dah lama aku nak pakai plet sana may be urusan beli kereta lebih mudah masa aku di KL so aku batalkan niat aku.  Memang aku berniat kereta ketiga aku ni tak mau lagi buatan Malaysia, bukan sombong cuma teringin nak pakai kete import plak.  My first car WHL4011, Proton Saga Aeroback Merah pakai tak lama sangat aku tukar, second Car Proton Waja WLB4797, Waja paling lama sampai abis la aku bayar loan aku.  So my third car of coz tak nak kete Malaysia dah, nak pakai kete lain import plak.

Masa aku gi bazar ramadhan, mata aku asyik terpandang toyota ja, so macam mana tak beli toyota, aku pilih kereta baru aku ni White Pearl coz aku nampak sangat cantik, ni pandangan mata aku la, mata orang lain aku tak taw..tunggu saja sebulan lagi, nanti lepas dapat kereta baru lah aku declare kereta apa aku beli.  He he he....




No comments: