Tuesday, August 7, 2012

Mengantuk Wei

Bulan puasa tahun ni aku kuat mengantuk, dekat ofis mesti tidur kat tempat aku.  Tak taw la pasai apa, may be bangun awal sangat idak pun sebab memang bulan puasa semua orang cam ni.  Hampir setiap hari aku akan tidur sekejap kat meja aku, letak muka atas laptop.  Malu pun ada tapi kalau aku tidur dalam stor tak plak lelap, tempat tak selesa aku boleh lena baik punya, kalau tempat elok aku tak tidur plak.  Ntah la may be salah aku juga amalkan trend tidur kejap bangun balik, pas tu tak tido2 dah.  Tapi bulan puasa aku memang dah jadi routine cam tu, tak boleh nak ubah, bangun solat isya dulu kenkadang, kalau dah solat terus tahajud.  Lepas tu relaq2 kejap, pukul 4.30 baru masak air, pukul 5 pagi baru la start nak masuk lam mulut.

Mungkin juga sebab musim olympic, so aku boleh je jaga tengok TV sampai pagi, sebab nak tengok atlit2 antarabangsa bertanding.  Berbangga dengan pencapaian tiga negara Asia yang setaraf dengan dunia lain.  Aku amat berminat untuk melihat China, Korea Selatan dan Japan pada setiap game yang ada negara2 ini.  May be satu rumpun Asia, dah jadi adat kita akan sokong jiran2 kita.  Kalau aku tidur balik, takut terbabas la pula di hari kerja, kalau hari Sabtu dan Ahad kalau terbabas aku tak kisah sangat sebab bukan ari keje. Aku malas terbabas di hari keje, nanti aku ada masalah parking, aku ada masalah nak kena que, semua tu buang masa la kalau datang kerja lambat.  Harap2 lepas puasa ni aku tak la lagi mengantuk dan ikut routine cam ni lagi, rasa badan sangat lemah sebab tak cukup tidur, sengal2 cam kena berbisa2 pun ada. 




No comments: