Tuesday, August 7, 2012

Jangan Bersedih

Bila hati rasa disakiti, nape perlu rasa sedih, tapi tatkala aku rasa ingin bergembira, mesti ada duka.  Perlukah aku merasa kesedihan yang tak melampau ni untuk satu tahap yang agak lama.  Fikir2 balik nape aku jadi cam ni, mungkin hati semakin letih dan perlu rehat sikit, idak pun  anggap la ia satu dugaan.  Biar apa pun terjadi, senyum dan pura2 happy, tu yang aku salu buat, dalam hati sabar je la.  Menjauhi adalah lebih baik dari disakiti, tak semua apa yang kita rasa orang lain rasa kan.  Mungkin bukan masanya dan memang lumrah hidup salu disakiti dan perlu muhasabah serta sedar akan kuasa tuhan.  Tak semestinya apa yang kita suka kita dapat, sedikit kecewa dengan diri sendiri, sebab sensitip dan rasa emosi skit.

Mungkin rasa sakit hati, cemburu dan rasa marah sebab tu emo dan wat sesuatu yang dapat menyakitkan hati orang tu balik.  Dengan ertikata lain kenkadang rasa nak menang juga, tapi bila dinasihati oleh penasihat aku,  membuat aku tersedar bahawa tak payah handle cara cam aku salu buat, bertindak mengikut keadaan, dengan cara lebih bijak.  Mungkin pada aku bukan negative sebab aku rasa aku yang betul, tapi penasihat aku kasi hujah2 so aku terima ja la, walaupun pura2 happy sebenarnya saya tak happy la.  Apa yang buat aku tak happy sangat ni, aku pun pelik satu rasa,  satu perasaan yang tak pasti tapi aku rasa down gila, sampai buat aku stress kot.  Kenkadang perbuatan dan kata2 orang walaupun bukan dibuat di depan mata, tapi di dengar atau lihat dari jauh, boleh membuat ati tersentuh dan sakit hati.

Tolong jangan bersedih wahai diriku, dah nak raya ni, nak happy2 tak mau la emo2 aku tak suka la, kalau sedih sangat sat gi mood raya hilang.




No comments: