Thursday, August 16, 2012

Misi Shopping Raya

Alhamdullilah akhirnya misi aku selesai, misi apa yer, he he he, misi cari baju raya kat mak dengan adik la.  Niat hati nak pi Jalan TAR, tapi aku gi Ampang Park dengan Zira dan frens dia.  Aku dan Zira sepakat beli jubah color sama untuk mak kami.  Aku juga jadi consultant untuk Zira pilih baju raya dia, he he dia pun suka aku pilih baju color tu kat dia.  Aku dapat jubah color biru serta tudung yang aku rasa sangat cantik kalau mak pakai pagi raya pi solat hari raya.  Untuk adik aku dah beli awai skit dekat dalam ofis aku ada bazar ramadhan, aku beli baju kurung biasa saja untuk dia, jangan nak cikadak ambil je ek..he he

Wallahualam mak suka ke tak, mak ni kenkadang susah nak predict dia suka ke tak apa yang aku.  Kalau arwah ayah dulu, senang tak banyak soal, baju melayu tak kira color dia suka je. Prinsip aku tak kan aku kalau beli baju raya, kalau kita beli mahai2 untuk diri kita tak kan kat family kita tak boleh beli kot. Tambahan plak kalau kita ada banyak helai, orang lain ada selai dua helai tak patut la kan, kita nak bergaya sensorang masa raya. Kalau berkesempatan aku nak beli kasut raya kat mak esok, tengok la kalau sempat dan kalau tak jem boleh keluar gi shopping. Dengan keadaan muka bumi KL yang sesak di akhir2 ramadhan ni aku rasa malas nak ke sana, dan aku plak memang tak suka berhimpit2 dengan orang lain.

Ermm, aku jugak shopping kuih2 raya, separuh untuk rumah aku kat sini, separuh bawa balik kampung kat mak. Kalau kuih moden salunya mak tak layan sangat makan, so aku la yang salu bawa balik untuk umah kampung. Misi buat kueh raya gagal sebab aku asyik kiok lepas buka puasa, adakalanya aku terbabas berbuka puasa, keletihan macam aku kerja buruh binaan saja.  Tak pa lepas balik raya aku cuba la buat, may be masa tu aku segar bugar dan larat buat apa saja.  Ada dua kali ke tiga kali aku tak ingat, sekali tu terbabas sampai pukul 8.00 baru terjaga nak berbuka, dan terbaru aku terbabas sampai pukul 9.53 malam.  Dasyat kan, letih sungguh aku berpuasa kali ni, asyik tidur saja.  May be letih pi sopink lunch tadi, sopink dalam bangunan yang tak panas, kalau kat Jalan TAR mau pengsan aku, nampak gayanya.




No comments: